Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu

Notowana na giełdach w Australii oraz w Niemczech we Frankfurcie spółka Vulcan Energy ogłosiła rozpoczęcie produkcji chlorku litu w swoim niemieckim zakładzie wydobywczym, co stanowi istotny krok w planie produkcji wodorotlenku litu do akumulatorów. Zdaniem CEO firmy, Crisa Moreno, produkcja ta stanowi pierwszy w Niemczech przypadek litu pozyskiwanego lokalnie, bezpośrednio z podziemnych zasobów geotermalnych.

Posłuchaj
00:00

Niemiecko-australijska firma pozyskała niezbędne licencje na eksplorację ponad 1000 kilometrów terenu w regionie Doliny Górnego Renu w Niemczech. Region ten słynie z podziemnych zbiorników przegrzanej solanki bogatej w lit, gdzie Vulcan Energy wykorzystywać może solanki do wydobywania litu a ciepło geotermalne do wytwarzania energii elektrycznej.

Spółka Vulcan Energy zawarła umowy odbioru z głównymi producentami samochodów, takimi jak Volkswagen, Stellantis i Renault. Firma poinformowała, że ​​jej zakład ekstrakcji litu w Landau wykazał obiecujące wyniki, osiągając ponad 90-procentową wydajność procesu ekstrakcji. Wyniki te są zgodne z wynikami zaobserwowanymi w badaniach laboratoryjnych i pilotażowych firmy Vulcan oraz z oczekiwaniami dotyczącymi komercyjnej działalności firmy, według przyjętego modelu finansowania.

Vulcan planuje jeszcze w tym roku przekształcać wytwarzany chlorek litu w wodorotlenek litu do akumulatorów w nowym zakładzie konwersji we Frankfurcie. CEO Cris Moreno ujawnił plany pozyskania środków na budowę dużego zakładu przemysłowego, którego celem będzie produkcja 24 tys. ton wodorotlenku litu rocznie do końca 2026 roku, co wystarczy do zaopatrzenia około 500 tys. pojazdów elektrycznych. Wyraził optymizm co do zamknięcia finansowania tego projektu w ciągu najbliższych czterech do pięciu miesięcy.

W lutym spółka Vulcan Energy ujawniła, że ​​pomyślnie przeszła wstępną ocenę Europejskiego Banku Inwestycyjnego dotyczącą potencjalnego finansowania dłużnego o wartości do 500 mln euro (około 537,15 mln USD). Finansowanie to wesprze ambitne projekty firmy i zwiększy jej wkład w europejskie inicjatywy dotyczące zielonej transformacji. Aby wesprzeć krajowy dostęp do kluczowych materiałów potrzebnych do tego procesu - w tym litu i kobaltu - rząd niemiecki utworzył w lutym fundusz inwestycyjny o wartości 1,1 mld euro na potrzeby zaawansowanych technologicznie i przyjaznych dla środowiska inicjatyw obejmujących wydobycie, recykling oraz rafinację niezbędnych surowców.

Źródło: electronicsB2B.pl

Powiązane treści
Popyt na akumulatory napędza wzrost cen litu
Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Ford tnie plany dotyczące fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Northvolt oferuje akumulatory sodowo-jonowe o wydajności 160 Wh/kg
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów