Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów

Firmy Stellantis i Ample podpisały umowę ustanawiającą partnerstwo w zakresie technologii ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV), która umożliwi dostarczenie w pełni naładowanego akumulatora w czasie krótszym niż pięć minut. Partnerzy będą pracować nad integracją rozwiązania Ample Modular Battery Swapping w pojazdach elektrycznych Stellantis.

Posłuchaj
00:00

Kierowca pojazdu elektrycznego zatrzymujący się na stacji wymiany będzie mógł oddać wyczerpany akumulator EV i otrzymać w pełni naładowany w ciągu kilku minut.

Zainicjowanie programu będzie miało miejsce w 2024 r. w Madrycie, w Hiszpanii. Wykorzystana zostanie flota 100 Fiatów 500e w ramach usługi car sharingu Free2move firmy Stellantis. Fiat 500e to najlepiej sprzedający się pojazd elektryczny w firmie Stellantis, sprzedawany na całym świecie. Jest liderem pojazdów elektrycznych na wielu rynkach europejskich.

Technologia Ample zapewnia alternatywny sposób dostarczania energii do pojazdów elektrycznych, dzięki któremu ładowanie jest tak samo szybkie i wygodne jak tankowanie gazem, oferując jednocześnie ekologiczne rozwiązanie, które może płynniej integrować odnawialne źródła energii.

Akumulatory Ample zostały zaprojektowane jako bezpośredni zamiennik oryginalnego akumulatora pojazdu elektrycznego. Dzięki modułowej konstrukcji można je zamontować w każdym pojeździe elektrycznym, co pozwoli firmie Stellantis zintegrować technologię Ample bez konieczności przeprojektowywania platform pojazdów.

Lekkie stacje wymiany akumulatorów Ample można wdrożyć w miejscach publicznych w ciągu zaledwie trzech dni, co pozwala na szybkie skalowanie infrastruktury. Kiedy pojazd elektryczny z usługą Ample będzie zbliżać się do stacji, zostanie natychmiast rozpoznany. Po zaparkowaniu kierowca zainicjuje wymianę akumulatora za pomocą aplikacji mobilnej i otrzyma w pełni naładowany akumulator w mniej niż pięć minut.

Rozwiązanie modułowej wymiany akumulatorów firmy Ample zostało opracowane tak, by było szybkie i opłacalne, minimalizując czas przestoju pojazdów i związane z tym skutki finansowe. Usługa zostanie udostępniona klientom pojazdów elektrycznych na zasadzie subskrypcji. Takie podejście zmniejszy koszt pojazdu, a także umożliwi klientowi czerpanie korzyści z posiadania zawsze najnowszej technologii akumulatorów, skutecznie zwiększając zasięg i żywotność pojazdu.

Obie firmy prowadzą również rozmowy dotyczące rozszerzenia zastosowania technologii modułowej wymiany akumulatorów firmy Ample, aby zaspokoić potrzeby floty Stellantis i zapotrzebowanie konsumentów na innych platformach i lokalizacjach Stellantis.

W ramach strategii Dare Forward 2030 firma Stellantis ogłosiła plany osiągnięcia do 2030 r. sprzedaży w Europie wyłącznie samochodów osobowych typu BEV i 50% sprzedaży takich pojazdów w ramach oferty samochodów osobowych i lekkich ciężarówek w Stanach Zjednoczonych. By osiągnąć te cele sprzedażowe, spółka zabezpiecza około 400 GWh pojemności akumulatorów. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 r. stać się korporacją o zerowej emisji gazów cieplarnianych z jednocyfrową procentową kompensacją pozostałych emisji.

Źródło: Stellantis

Powiązane treści
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Joint venture Foxconna i Stellantis dostarczy półprzewodniki dla motoryzacji
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Czy Europę opanuje chiński pojazd elektryczny za 10 tys. dolarów?
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma
Japonia dofinansuje kwotą 2,4 mld dolarów produkcję akumulatorów do EV
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Zapotrzebowanie na baterie dla EV wielokrotnie wzrośnie
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Grupa Renex zaprasza na SMTA Guadalajara 2025
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów