Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma

Stellantis podpisał wieloletnią umowę na wykorzystanie w swoich produktach nowej generacji technologii łączności samochodowej firmy Qualcomm. Wartość transakcji nie została ujawniona. Od 2024 r. czternaście marek firmy Stellantis, w tym Peugeot, Fiat i Jeep, będzie korzystać z kokpitu oraz technologii telematycznej 5G Qualcomma, przy czym pionierem będzie tu marka Maserati.

Posłuchaj
00:00

W oświadczeniu obie firmy poinformowały, że samochodowe systemy komunikacyjne i informacyjno-rozrywkowe dla Stellantis są projektowane i konstruowane wspólnie z gigantem technologicznym Amazon i tajwańską firmą Foxconn.

Dyrektor generalny Qualcomma ds. motoryzacji - Nakul Duggal - powiedział, że niedawne przejęcie przez Qualcomma firmy Ariver, zajmującej się oprogramowaniem do autonomicznej jazdy, daje ich cyfrowemu korpusowi samochodu, oprócz technologii kokpitu i telematyki, możliwość oferowania pełnego zestawu funkcji wspomagania kierowcy oraz autonomii prowadzenia, jednak umowa z firmą Stellantis tym razem nie obejmuje tej nowszej oferty.

Qualcomm poinformował, że od czasu, gdy w 2020 r. po raz pierwszy zaprezentował swój system wspomagania kierowcy i system autonomicznej jazdy, zwany Snapdragon Ride, wartość transakcji firmy w branży motoryzacyjnej wzrosła z 3 mld dolarów w 2017 r. do 13 mld dolarów w roku 2021.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Apple nie może przełamać trudności w opracowaniu chipów modemowych
Joint venture Foxconna i Stellantis dostarczy półprzewodniki dla motoryzacji
Intel i Qualcomm inwestują w izraelską firmę zajmującą się technologią mobilną
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Projektowanie i badania
Veeam finalizuje przejęcie Securiti AI
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Gospodarka
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Informacje z firm
HANDS-ON – INFINEON & RUTRONIK SYSTEM SOLUTIONS: praktyczne spojrzenie na technologie radarowe i narzędzia do ML

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów