Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma

Stellantis podpisał wieloletnią umowę na wykorzystanie w swoich produktach nowej generacji technologii łączności samochodowej firmy Qualcomm. Wartość transakcji nie została ujawniona. Od 2024 r. czternaście marek firmy Stellantis, w tym Peugeot, Fiat i Jeep, będzie korzystać z kokpitu oraz technologii telematycznej 5G Qualcomma, przy czym pionierem będzie tu marka Maserati.

Posłuchaj
00:00

W oświadczeniu obie firmy poinformowały, że samochodowe systemy komunikacyjne i informacyjno-rozrywkowe dla Stellantis są projektowane i konstruowane wspólnie z gigantem technologicznym Amazon i tajwańską firmą Foxconn.

Dyrektor generalny Qualcomma ds. motoryzacji - Nakul Duggal - powiedział, że niedawne przejęcie przez Qualcomma firmy Ariver, zajmującej się oprogramowaniem do autonomicznej jazdy, daje ich cyfrowemu korpusowi samochodu, oprócz technologii kokpitu i telematyki, możliwość oferowania pełnego zestawu funkcji wspomagania kierowcy oraz autonomii prowadzenia, jednak umowa z firmą Stellantis tym razem nie obejmuje tej nowszej oferty.

Qualcomm poinformował, że od czasu, gdy w 2020 r. po raz pierwszy zaprezentował swój system wspomagania kierowcy i system autonomicznej jazdy, zwany Snapdragon Ride, wartość transakcji firmy w branży motoryzacyjnej wzrosła z 3 mld dolarów w 2017 r. do 13 mld dolarów w roku 2021.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Apple nie może przełamać trudności w opracowaniu chipów modemowych
Joint venture Foxconna i Stellantis dostarczy półprzewodniki dla motoryzacji
Intel i Qualcomm inwestują w izraelską firmę zajmującą się technologią mobilną
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
STARLight przyspiesza rozwój fotoniki krzemowej w Europie
Gospodarka
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Gospodarka
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów