Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma

Stellantis podpisał wieloletnią umowę na wykorzystanie w swoich produktach nowej generacji technologii łączności samochodowej firmy Qualcomm. Wartość transakcji nie została ujawniona. Od 2024 r. czternaście marek firmy Stellantis, w tym Peugeot, Fiat i Jeep, będzie korzystać z kokpitu oraz technologii telematycznej 5G Qualcomma, przy czym pionierem będzie tu marka Maserati.

Posłuchaj
00:00

W oświadczeniu obie firmy poinformowały, że samochodowe systemy komunikacyjne i informacyjno-rozrywkowe dla Stellantis są projektowane i konstruowane wspólnie z gigantem technologicznym Amazon i tajwańską firmą Foxconn.

Dyrektor generalny Qualcomma ds. motoryzacji - Nakul Duggal - powiedział, że niedawne przejęcie przez Qualcomma firmy Ariver, zajmującej się oprogramowaniem do autonomicznej jazdy, daje ich cyfrowemu korpusowi samochodu, oprócz technologii kokpitu i telematyki, możliwość oferowania pełnego zestawu funkcji wspomagania kierowcy oraz autonomii prowadzenia, jednak umowa z firmą Stellantis tym razem nie obejmuje tej nowszej oferty.

Qualcomm poinformował, że od czasu, gdy w 2020 r. po raz pierwszy zaprezentował swój system wspomagania kierowcy i system autonomicznej jazdy, zwany Snapdragon Ride, wartość transakcji firmy w branży motoryzacyjnej wzrosła z 3 mld dolarów w 2017 r. do 13 mld dolarów w roku 2021.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Apple nie może przełamać trudności w opracowaniu chipów modemowych
Joint venture Foxconna i Stellantis dostarczy półprzewodniki dla motoryzacji
Intel i Qualcomm inwestują w izraelską firmę zajmującą się technologią mobilną
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Technika
Układy SoC serii Dragonwing IQ9 firmy Qualcomm do systemów edge AI nowej generacji
Technika
PSOC Edge - nowa generacja MCU do AI
Gospodarka
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów