Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation

Stellantis 10 kwietnia podpisał z chińską firmą Miracle Oruide Guangzhou Auto Parts Remanufacture protokół ustaleń, zgodnie z którym planuje zainwestować w Miracle Oruide i objąć 32% udziałów w spółce. Producent samochodów z Amsterdamu buduje w Chinach sieć recyklingu obejmującą silniki i akumulatory pojazdów elektrycznych. Właścicielem 41% Miracle Oruide jest firma Miracle Automation Engineering, której działalność koncentruje się na sprzęcie inteligentnym i recyklingu akumulatorów litowo-jonowych.

Posłuchaj
00:00

Miracle Oruide obecnie zajmuje się regeneracją silników spalinowych. Jej program pilotażowy dotyczący regeneracji produktów elektromechanicznych jest weryfikowany przez chińskie władze. Firma ​​ma ośrodki produkcyjne w Guangzhou, Yangzhou i Chongqing. Co roku może poddać recyklingowi i regeneracji 50 tys. silników samochodowych. Obecnie opracowuje m.in. technologie regeneracji przekładni oraz akumulatorów do pojazdów określanych jako new energy.

Według podpisanych ustaleń Stellantis będzie utrzymywać bliskie relacje z Miracle Automation, aktywniej budując swoją sieć recyklingu w Chinach. Obie firmy podpisały pod koniec ubiegłego roku umowę dotyczącą recyklingu i ponownego wykorzystywania akumulatorów z pojazdów Stellantis.

Chiński rynek EV rozwinął się w ostatnich latach, osiągając w 2022 roku ponad 6,88 mln sprzedanych samochodów. Kwestia recyklingu baterii stała się istotna, ponieważ wkrótce pojawi się pierwsza partia akumulatorów wycofanych z eksploatacji.

Na początku marca firma Miracle wraz z JDT i agencjami rządowymi zainicjowała pierwszą w Chinach internetową platformę recyklingu akumulatorów litowo-jonowych. Platforma ma na celu rozwinięcie rynkowego mechanizmu recyklingu baterii, wspierając proces innowacjami technologicznymi i cyfryzacją.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Joint venture Foxconna i Stellantis dostarczy półprzewodniki dla motoryzacji
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PCB
Würth Elektronik rozwija technologie PCB w europejskim projekcie PROACTIF
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
SALTEK - ekspert w ochronie przed przepięciami - nowym dostawcą Dacpolu
Gospodarka
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów