Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych

Stellantis - francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, powstały w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles z francuską spółką Groupe PSA, zbuduje pięć nowych fabryk baterii do samochodów elektrycznych w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Dlatego już w 2030 roku każda z 14 należących do tej grupy marek pojazdów będzie mogła zaoferować modele w wersji z e-napędem. Na ten cel do roku 2025 Stellantis przeznaczył 30 mld euro.

Posłuchaj
00:00

Plany wyglądają tak, że do 2030 r. ponad 70% aut sprzedawanych w Europie przez marki należące do Stellantisa będzie miało napęd elektryczny (w tym hybrydowy), a w USA 40%. Auta dostawcze mają być oferowane z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.

Fabryki ogniw mają być budowane we Francji, w Niemczech i we włoskim mieście Tremoli, gdzie jest już fabryka silników. Jedna powstanie w USA, ale nie ma jeszcze lokalizacji. Celem jest zapewnienie ponad 130 GWh pojemności akumulatorów do roku 2025 r. i ponad 260 GWh do roku 2030. Stellantis poinformował, że ma już wstępne umowy z dwoma partnerami wyspecjalizowanymi w przetwarzaniu solanki geotermalnej litu w Ameryce Północnej i w Europie, i w ten sposób zapewnił sobie dostawy tego krytycznego surowca do produkcji akumulatorów.

Powiązane treści
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii
Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Innowacje technologiczne CSI na Targach TRAKO 2025
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów