Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych

Stellantis - francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, powstały w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles z francuską spółką Groupe PSA, zbuduje pięć nowych fabryk baterii do samochodów elektrycznych w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Dlatego już w 2030 roku każda z 14 należących do tej grupy marek pojazdów będzie mogła zaoferować modele w wersji z e-napędem. Na ten cel do roku 2025 Stellantis przeznaczył 30 mld euro.

Posłuchaj
00:00

Plany wyglądają tak, że do 2030 r. ponad 70% aut sprzedawanych w Europie przez marki należące do Stellantisa będzie miało napęd elektryczny (w tym hybrydowy), a w USA 40%. Auta dostawcze mają być oferowane z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.

Fabryki ogniw mają być budowane we Francji, w Niemczech i we włoskim mieście Tremoli, gdzie jest już fabryka silników. Jedna powstanie w USA, ale nie ma jeszcze lokalizacji. Celem jest zapewnienie ponad 130 GWh pojemności akumulatorów do roku 2025 r. i ponad 260 GWh do roku 2030. Stellantis poinformował, że ma już wstępne umowy z dwoma partnerami wyspecjalizowanymi w przetwarzaniu solanki geotermalnej litu w Ameryce Północnej i w Europie, i w ten sposób zapewnił sobie dostawy tego krytycznego surowca do produkcji akumulatorów.

Powiązane treści
Stellantis zainwestuje we własne układy scalone
Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii
Stellantis wykorzysta w swoich pojazdach systemy Qualcomma
Stellantis i Uber łączą siły na rynku pojazdów elektrycznych we Francji
Stellantis zacieśnia współpracę chińską z firmą Miracle Automation
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Samsung SDI zainwestuje 2 mld dolarów w budowę ze Stellantisem drugiej fabryki akumulatorów w USA
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Stellantis i Ample wdrożą technologię modułowej wymiany akumulatorów
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów