Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii

Niemiecko-australijski start-up Vulcan Energy Resources podpisał umowę na dostawę litu dla Renault SA. Vulcan będzie dostarczać francuskiemu producentowi samochodów od 6 tys. do 17 tys. ton litu rocznie ze swoich geotermalnych złóż solankowych w Niemczech, począwszy od 2026 roku. Pięcioletnia umowa jest odnawialna, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę.

Posłuchaj
00:00

Najnowszy ruch producenta pojazdów elektrycznych ma zagwarantować dostawy tego metalu niezbędnego do wytwarzania baterii przed przewidywanym wzrostem popytu. Firma, z takimi markami jak Alpine i Dacia chce, by do 2030 r. 90% modeli Renault było w pełni elektrycznych.

Vulcan planuje zainwestować 1,7 miliarda euro (2 miliardy dolarów) w budowę elektrowni geotermalnych i ośrodków ekstrakcji litu, z zamiarem rozpoczęcia produkcji białego metalu w 2024 roku. Projekty geotermalne zazwyczaj obejmują wydobywanie z podziemnych zbiorników bardzo gorącej solanki bogatej w lit i wykorzystywanie ciepła do produkcji energii elektrycznej, po czym z solanki jest uzyskiwany lit. Solanka jest następnie ponownie wtłaczana do ziemi, dzięki czemu proces jest bardziej zrównoważony niż kopalnie odkrywkowe i stawy do odparowywania solanki, czyli dwie najpopularniejsze istniejące metody produkcji tego metalu.

W lipcu Vulcan zawarł długoterminową umowę na sprzedaż wodorotlenku litu z niemieckiego projektu dla bateryjnej jednostki południowokoreańskiego LG Chem. Podpisał również memorandum o dostawach litu dla Stellantis - czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Vulcan jest częściowo wspierany przez firmę Hancock Prospecting, kierowaną przez prezes wykonawczą Ginę Rinehart, należącą do grupy wiodących inwestorów w Australii.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Grupa Renault i STMicroelectronics rozpoczynają strategiczną współpracę
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
SoMLabs i Scythe Studio: partnerstwo w zakresie rozwiązań embedded
Optoelektronika
Unisystem – 30 lat ewolucji w świecie wyświetlaczy
Projektowanie i badania
Elektroniczna skóra dla robotów: tani, elastyczny i czuły materiał inspirowany ludzkim dotykiem
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Aktualności
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Mikrokontrolery i IoT
Rekordowa transakcja w branży komputerów kwantowych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Gospodarka
Digitalizacja pola walki postępuje
Gospodarka
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów