Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii

Niemiecko-australijski start-up Vulcan Energy Resources podpisał umowę na dostawę litu dla Renault SA. Vulcan będzie dostarczać francuskiemu producentowi samochodów od 6 tys. do 17 tys. ton litu rocznie ze swoich geotermalnych złóż solankowych w Niemczech, począwszy od 2026 roku. Pięcioletnia umowa jest odnawialna, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę.

Posłuchaj
00:00

Najnowszy ruch producenta pojazdów elektrycznych ma zagwarantować dostawy tego metalu niezbędnego do wytwarzania baterii przed przewidywanym wzrostem popytu. Firma, z takimi markami jak Alpine i Dacia chce, by do 2030 r. 90% modeli Renault było w pełni elektrycznych.

Vulcan planuje zainwestować 1,7 miliarda euro (2 miliardy dolarów) w budowę elektrowni geotermalnych i ośrodków ekstrakcji litu, z zamiarem rozpoczęcia produkcji białego metalu w 2024 roku. Projekty geotermalne zazwyczaj obejmują wydobywanie z podziemnych zbiorników bardzo gorącej solanki bogatej w lit i wykorzystywanie ciepła do produkcji energii elektrycznej, po czym z solanki jest uzyskiwany lit. Solanka jest następnie ponownie wtłaczana do ziemi, dzięki czemu proces jest bardziej zrównoważony niż kopalnie odkrywkowe i stawy do odparowywania solanki, czyli dwie najpopularniejsze istniejące metody produkcji tego metalu.

W lipcu Vulcan zawarł długoterminową umowę na sprzedaż wodorotlenku litu z niemieckiego projektu dla bateryjnej jednostki południowokoreańskiego LG Chem. Podpisał również memorandum o dostawach litu dla Stellantis - czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Vulcan jest częściowo wspierany przez firmę Hancock Prospecting, kierowaną przez prezes wykonawczą Ginę Rinehart, należącą do grupy wiodących inwestorów w Australii.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Grupa Renault i STMicroelectronics rozpoczynają strategiczną współpracę
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów