Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii

Niemiecko-australijski start-up Vulcan Energy Resources podpisał umowę na dostawę litu dla Renault SA. Vulcan będzie dostarczać francuskiemu producentowi samochodów od 6 tys. do 17 tys. ton litu rocznie ze swoich geotermalnych złóż solankowych w Niemczech, począwszy od 2026 roku. Pięcioletnia umowa jest odnawialna, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę.

Posłuchaj
00:00

Najnowszy ruch producenta pojazdów elektrycznych ma zagwarantować dostawy tego metalu niezbędnego do wytwarzania baterii przed przewidywanym wzrostem popytu. Firma, z takimi markami jak Alpine i Dacia chce, by do 2030 r. 90% modeli Renault było w pełni elektrycznych.

Vulcan planuje zainwestować 1,7 miliarda euro (2 miliardy dolarów) w budowę elektrowni geotermalnych i ośrodków ekstrakcji litu, z zamiarem rozpoczęcia produkcji białego metalu w 2024 roku. Projekty geotermalne zazwyczaj obejmują wydobywanie z podziemnych zbiorników bardzo gorącej solanki bogatej w lit i wykorzystywanie ciepła do produkcji energii elektrycznej, po czym z solanki jest uzyskiwany lit. Solanka jest następnie ponownie wtłaczana do ziemi, dzięki czemu proces jest bardziej zrównoważony niż kopalnie odkrywkowe i stawy do odparowywania solanki, czyli dwie najpopularniejsze istniejące metody produkcji tego metalu.

W lipcu Vulcan zawarł długoterminową umowę na sprzedaż wodorotlenku litu z niemieckiego projektu dla bateryjnej jednostki południowokoreańskiego LG Chem. Podpisał również memorandum o dostawach litu dla Stellantis - czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Vulcan jest częściowo wspierany przez firmę Hancock Prospecting, kierowaną przez prezes wykonawczą Ginę Rinehart, należącą do grupy wiodących inwestorów w Australii.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Grupa Renault i STMicroelectronics rozpoczynają strategiczną współpracę
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów