Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii

Niemiecko-australijski start-up Vulcan Energy Resources podpisał umowę na dostawę litu dla Renault SA. Vulcan będzie dostarczać francuskiemu producentowi samochodów od 6 tys. do 17 tys. ton litu rocznie ze swoich geotermalnych złóż solankowych w Niemczech, począwszy od 2026 roku. Pięcioletnia umowa jest odnawialna, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę.

Posłuchaj
00:00

Najnowszy ruch producenta pojazdów elektrycznych ma zagwarantować dostawy tego metalu niezbędnego do wytwarzania baterii przed przewidywanym wzrostem popytu. Firma, z takimi markami jak Alpine i Dacia chce, by do 2030 r. 90% modeli Renault było w pełni elektrycznych.

Vulcan planuje zainwestować 1,7 miliarda euro (2 miliardy dolarów) w budowę elektrowni geotermalnych i ośrodków ekstrakcji litu, z zamiarem rozpoczęcia produkcji białego metalu w 2024 roku. Projekty geotermalne zazwyczaj obejmują wydobywanie z podziemnych zbiorników bardzo gorącej solanki bogatej w lit i wykorzystywanie ciepła do produkcji energii elektrycznej, po czym z solanki jest uzyskiwany lit. Solanka jest następnie ponownie wtłaczana do ziemi, dzięki czemu proces jest bardziej zrównoważony niż kopalnie odkrywkowe i stawy do odparowywania solanki, czyli dwie najpopularniejsze istniejące metody produkcji tego metalu.

W lipcu Vulcan zawarł długoterminową umowę na sprzedaż wodorotlenku litu z niemieckiego projektu dla bateryjnej jednostki południowokoreańskiego LG Chem. Podpisał również memorandum o dostawach litu dla Stellantis - czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Vulcan jest częściowo wspierany przez firmę Hancock Prospecting, kierowaną przez prezes wykonawczą Ginę Rinehart, należącą do grupy wiodących inwestorów w Australii.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Grupa Renault i STMicroelectronics rozpoczynają strategiczną współpracę
Stellantis wybuduje 5 fabryk ogniw litowych
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Chiny dominują w łańcuchu dostaw baterii litowych
Nowa technologia litowa może pomóc światu stać się zielonym - jeśli zadziała
Akumulatory litowo-jonowe stają się produktem strategicznym dla rozwoju gospodarki
Francuski Imerys będzie w Wielkiej Brytanii wydobywać lit
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Arrow Electronics polskim dystrybutorem rozwiązań Cohesity w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania danymi
Komunikacja
Według BBC sztuczna inteligencja niszczy Internet
Projektowanie i badania
TAITRA uruchamia konkurs "Go Healthy with Taiwan"
Pomiary
Rohde & Schwarz przejmuje ZES ZIMMER Electronic Systems GmbH i rozszerza ofertę urządzeń testowo-pomiarowych
Produkcja elektroniki
Indie stawiają na usługi OSAT
Produkcja elektroniki
Rozwój sektora elektronicznego w Polsce - właściciel marki Goodram dołącza do KIGEiT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
30 lat SOS electronic - specjalista w dziedzinie elektroniki z Grupy Conrad obchodzi jubileusz
Gospodarka
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Gospodarka
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów