Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów

Volkswagen planuje ogromne inwestycje w celu zelektryfikowania wszystkich modeli swoich samochodów. W ciągu najbliższych 5 lat na świecie zainwestuje 22,8 mld euro, z czego 14 mld w samych Niemczech. Koncern chce, by do 2025 roku wszystkie jego marki zaprezentowały łącznie ponad 80 modeli z napędem elektrycznym - wśród nich 50 czysto elektrycznych. W roku 2030 każdy model oferowany przez Volkswagena, w dowolnej klasie i segmencie rynkowym, ma mieć zelektryfikowaną wersję.

Posłuchaj
00:00

Według zapowiedzi Volkswagena, jego działania będą największą w światowym przemyśle samochodowym ofensywą w segmencie samochodów elektrycznych. Szczególna koncentracja prac nastąpić ma w zakresie rozwoju modułowych platform konstrukcyjnych, wprowadzaniu nowych modeli oraz kontynuowaniu udoskonalania pojazdów elektrycznych.

Jedną z najważniejszych inwestycji ma być rozbudowa zakładów w Zwickau i ich przestawienie na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych. Firma zainwestuje tam miliard euro. W pierwszej fazie odbywać się tam będzie produkcja aut skonstruowanych na bazie nowej platformy modułowej MEB. W 2020 roku fabrykę opuszczać ma pierwszy z serii elektrycznych samochodów nowej generacji - Volkswagen I.D. Platforma MEB umożliwić ma produkowanie zarówno elektrycznych modeli kompaktowych, jak i 7-miejscowych vanów i SUV-ów. W zależności od miejsca produkcji i od docelowych rynków, część aut wytwarzana będzie również na bazie innej modułowej platformy - MQB.

Volkswagen zamierza wprowadzić nową generację pojazdów niemal równocześnie na rynki w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. W 2020 roku produkcja elektrycznych modeli ma osiągnąć 100 tys. sztuk, a w roku 2025 co najmniej milion.

Według przewidywań, do swoich elektrycznych modeli do roku 2025 producent będzie potrzebował akumulatorów o łącznej wydajności przekraczającej 150 GWh. Firma rozpisała w tym celu jeden z największych przetargów w historii przemysłu, wart ponad 50 mld euro. Znając potencjał obecnej Gigafactory, by temu zapotrzebowaniu sprostać potrzebne będą co najmniej 4 takie gigafabryki.

źródło: WNP

Powiązane treści
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Siemens prezentuje pierwszy system eHighway w USA
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Volkswagen zainwestuje 4 mld dolarów w budowę cyfrowego i software'owego biznesu
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów