Volkswagen zainwestuje 4 mld dolarów w budowę cyfrowego i software'owego biznesu

Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje 3,5 mld euro (4 mld dolarów) w tworzenie cyfrowych przedsięwzięć i produktów, w tym w opartą na chmurze platformę do łączenia pojazdów i klientów w celu oferowania usług, takich jak car-sharing. Niemiecki producent pracuje też nad nowym systemem operacyjnym, znanym jako "vw.OS", który zostanie wprowadzony w samochodach elektrycznych Volkswagena w 2020 roku.

Posłuchaj
00:00

Oferowane wówczas pojazdy mają mieć całkowicie nową architekturę elektroniczną, zaprojektowaną w celu ułatwienia autonomicznej jazdy. Zamiast posiadania około 70 różnych czujników i sterowników pracujących niezależnie w każdym pojeździe, nowe samochody będą łączyć różne czujniki za pomocą nowego, własnego systemu operacyjnego Volkswagena. Informacje zebrane przez czujnik parkowania można będzie na przykład powiązać z układem kierowniczym, hamulcami i mapami o wysokiej rozdzielczości, aby umożliwić parkowanie samochodu, gdy kamera pokładowa wykryje wolne miejsce parkingowe. Volkswagen przekonuje, że łatwiej jest robić aktualizacje oprogramowania, jeśli system operacyjny został zaprojektowany wewnętrznie, a nie przez firmy trzecie, w zależności od stosowanych sensorów.

Volkswagen spodziewa się wygenerować do 2025 roku około 1 mld euro sprzedaży dzięki oferowaniu nowych usług cyfrowych, w tym usług typu car-sharing, parkowania i dostarczania paczek. Według zapowiedzi firmy, zwrot ku cyfryzacji ma objąć udostępnienie smartfonowych aplikacji, takich jak "We Park", w samochodowych systemach infotainment oraz łączenie pojazdów z dostawcami, takimi jak Amazon, którzy będą mogli skorzystać z aplikacji w celu ich otwierania, by samochody mogły być wykorzystywane jako miejsca dostaw.

Volkswagen zapowiedział również, że w drugim kwartale 2019 r. uruchomi w Berlinie car-sharingowy biznes pod nazwą "We Share", dysponujący flotą 2 tys. samochodów elektrycznych. Usługa We Share ma być rozszerzona na główne rynki europejskie, a także na wybrane miasta w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów