Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii

Eksperci Volkswagena odnieśli sukces symulując przy użyciu maszyny kwantowej odpowiednie dla zastosowań przemysłowych cząsteczki. Jest to szczególnie ważne przy opracowywaniu wysokowydajnych akumulatorów dla pojazdów elektrycznych, ponieważ z powodzeniem symulowano cząsteczki, takie jak łańcuchy litowo-wodorowe i węglowe. Teraz badacze pracują nad bardziej złożonymi związkami chemicznymi.

Posłuchaj
00:00

Zastosowana technologia obliczeń kwantowych pochodzi ze znajdującego się w San Francisco laboratorium CODE Lab Volkswagen Group of America. W zakresie informatyki kwantowej Grupa Volkswagen współpracuje z firmami Google i D-Wave, które zapewniają ekspertom Volkswagena dostęp do swoich systemów. Volkswagen zaprezentuje prace badawcze związane z informatyką kwantową na rozpoczynających się targach CEBIT w Hanowerze, w dniach 12-15 czerwca.

W dłuższej perspektywie Volkswagen chce symulować na komputerze kwantowym strukturę chemiczną kompletnych akumulatorów pojazdów elektrycznych. Celem jest opracowanie "baterii na miarę", która będzie konfigurowalnym wzorcem chemicznym gotowym do produkcji.

źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Volkswagen zainwestuje 4 mld dolarów w budowę cyfrowego i software'owego biznesu
Rynek obliczeń korzystających z techniki kwantowej będzie wart 15 mld dolarów w 2028 roku
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
IBM zbuduje pierwszy komputer kwantowy dla biznesu i nauki
IBM zbuduje pierwszy komputer kwantowy dla biznesu i nauki
Naukowcy z Princeton ogłaszają przełom w technologii, która pozwoli budować komputery kwantowe
Naukowcy z Princeton ogłaszają przełom w technologii, która pozwoli budować komputery kwantowe
IBM rozpocznie komercjalizację komputerów kwantowych w ciągu 3-5 lat
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
KOMPONENTY AUTOMATYKI PRZEMYSŁOWEJ - są podstawą cyfryzacji, jakości i narzędziem rozwoju technologii
Alibaba tworzy nową firmę półprzewodnikową, by rozwijać własne chipy
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów