Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar

Przejmowana od spółki Volvo Information Technology AB firma WirelessCar specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu telematyki. Volkswagen objął 75,1% udziałów, płacąc 1,1 mld koron szwedzkich, czyli 122 mln dolarów. Transakcja ma być sfinalizowana w pierwszym półroczu 2019 roku, pod warunkiem uzyskania akceptacji urzędu antymonopolowego. Przejęcie ma przyspieszyć rozwój technologii komunikacyjnych wykorzystywanych w samochodach koncernu Volkswagen, a także wspomóc opracowywanie systemów komunikacji z otoczeniem, przeznaczonych dla modeli nowych generacji.

Posłuchaj
00:00

Spółka WirelessCar oferuje platformę techniczną i rozwiązania z dziedziny usług cyfrowych, jak np. usługi concierge i usługi płatnicze (opłaty drogowe), a także usługi z zakresu bezpieczeństwa i opieki serwisowej (np. diagnoza na odległość i pomoc serwisowa). Platforma łączy obecnie około 3,5 mln samochodów.

Korzystając z technologii firmy WirelessCar, Volkswagen chce zbudować największy na świecie cyfrowy ekosystem samochodowy, który jest już rozwijany wspólnie z dwoma dużymi partnerami technologicznymi - firmami Microsoft i Diconium. Chodzi o stworzenie samochodowych systemów komunikacji z otoczeniem i opracowanie cyfrowych usług, z których klienci będą mogli skorzystać za pośrednictwem Volkswagen Automotive Cloud.

Mająca siedzibę w Göteborgu firma WirelessCar powstała w 1999 roku. Od roku 2007 należała wyłącznie do Volvo. Na całym świecie zatrudnia 370 specjalistów z branży IT.

Źródło: Reuters, Volkswagen

Powiązane treści
Volvo Cars otworzy w Krakowie nowy Tech Hub
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Volkswagen zainwestuje 4 mld dolarów w budowę cyfrowego i software'owego biznesu
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Gospodarka
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Seminarium
Bez przegrzewania i bez zakłóceń - bezpłatne seminarium dla elektroników
Gospodarka
TSMC otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Monachium

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów