Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar

Przejmowana od spółki Volvo Information Technology AB firma WirelessCar specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu telematyki. Volkswagen objął 75,1% udziałów, płacąc 1,1 mld koron szwedzkich, czyli 122 mln dolarów. Transakcja ma być sfinalizowana w pierwszym półroczu 2019 roku, pod warunkiem uzyskania akceptacji urzędu antymonopolowego. Przejęcie ma przyspieszyć rozwój technologii komunikacyjnych wykorzystywanych w samochodach koncernu Volkswagen, a także wspomóc opracowywanie systemów komunikacji z otoczeniem, przeznaczonych dla modeli nowych generacji.

Posłuchaj
00:00

Spółka WirelessCar oferuje platformę techniczną i rozwiązania z dziedziny usług cyfrowych, jak np. usługi concierge i usługi płatnicze (opłaty drogowe), a także usługi z zakresu bezpieczeństwa i opieki serwisowej (np. diagnoza na odległość i pomoc serwisowa). Platforma łączy obecnie około 3,5 mln samochodów.

Korzystając z technologii firmy WirelessCar, Volkswagen chce zbudować największy na świecie cyfrowy ekosystem samochodowy, który jest już rozwijany wspólnie z dwoma dużymi partnerami technologicznymi - firmami Microsoft i Diconium. Chodzi o stworzenie samochodowych systemów komunikacji z otoczeniem i opracowanie cyfrowych usług, z których klienci będą mogli skorzystać za pośrednictwem Volkswagen Automotive Cloud.

Mająca siedzibę w Göteborgu firma WirelessCar powstała w 1999 roku. Od roku 2007 należała wyłącznie do Volvo. Na całym świecie zatrudnia 370 specjalistów z branży IT.

Źródło: Reuters, Volkswagen

Powiązane treści
Volvo Cars otworzy w Krakowie nowy Tech Hub
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Volkswagen zainwestuje 4 mld dolarów w budowę cyfrowego i software'owego biznesu
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Prezentacje firmowe
UX i AI w przemyśle wytwórczym: jak zbudować systemy, które łączą ludzi, maszyny i dane
Gospodarka
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Seminarium
Tworzenie i optymalizacja filtrów w Ansys Nuhertz oraz Ansys HFSS

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów