Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne

Chiński koncern motoryzacyjny BYD przyjął największe w historii zamówienie na dostawę do Europy autobusów elektrycznych. Będzie ono realizowane w ramach umowy z Keolis Nederland BV, holenderską spółką zależną globalnego operatora transportu publicznego - Keolis. Przełomowe zamówienie obejmuje 259 w pełni elektrycznych autobusów, których dostawy rozpoczną się latem w przyszłym roku.

Posłuchaj
00:00

- To dla BYD bardzo ważna możliwość, która stanowi jednocześnie ogromne zobowiązanie w zakresie mobilności elektrycznej z uwagi na to, że mamy do czynienia z największą europejską flotą, która właściwie w jednym momencie przechodzi na elektryczność - powiedział Isbrand Ho, dyrektor zarządzający BYD Europe.

Zawarcie umowy poprzedzone było ścisłą współpracą między Keolis i BYD, która obejmowała opracowanie założeń zapewniających kompleksowe rozwiązania dla transportu i uwzględniających potrzeby operacyjne oraz wymagania dotyczące komfortu pasażerów.

Kontrakt został podpisany w siedzibie Keolis, w holenderskim Deventer, przez Franka Janssena - CEO Keolis Nederland i dyrektora zarządzającego BYD Europe - Isbranda Ho. Jest on następstwem szeregu znaczących transakcji zawartych z największymi operatorami transportu publicznego w całej Europie i wzmacnia silną pozycję BYD na Starym Kontynencie, gdzie chiński producent przyjmował zamówienia i realizował dostawy dla prawie 60 miast w ponad 10 krajach, co obejmowało łącznie ponad 1200 autobusów elektrycznych.

Dla Keolis Nederland firma dostarczy autobusy elektryczne o długościach 8,7 m, 12 i 13 m, które wejdą do eksploatacji od końca 2020 roku. Będą one kursować w regionie Ijssel-Vecht, w gminach Zwolle , Apeldoorn i Lelystad. Zeroemisyjne autobusy o długości 13 metrów będą wyposażone w akumulatory oparte o nową, ulepszoną technologię, która zwiększy zasięg i możliwości przejazdu od miasta do miasta. Większa część zamówienia złożonego przez Keolis obejmuje 206 najlepiej sprzedających się 12-metrowych modeli, wyposażonych w pantografy.

W 2016 roku holenderski minister transportu i infrastruktury podpisał porozumienie, którego celem jest ograniczenie do 2025 roku emisji m.in. CO2, Nox i cząsteczek PM. Operator Keolis przeszedł oczekiwania, prowadząc prawie bezemisyjną działalność od początku obowiązywania regulacji.

Zlokalizowanie siedziby głównej w Rotterdamie zapewniło BYD możliwość rozszerzenia obecności w Europie, a także poskutkowało pojawieniem się kilku strategicznie ważnych dla firmy zamówień. Jednym z nich był pierwszy europejski kontrakt z 2012 roku na dostawę 6 elektrycznych autobusów do holenderskiego parku narodowego na wyspie Schiermonnikoog. Później firma uzyskała kolejne oferty, w tym zamówienie na 35 e-busów dla lotniska Schipol - pierwszego na świecie, które zaczęło wykorzystywać elektryczne pojazdy w strefie operacyjnej. Dostarczając operatorom transportu publicznego w całej Europie zeroemisyjne autobusy, BYD w ciągu zaledwie 7 lat stał się wiodącą marką na rynku e-autobusów.

W listopadzie 2019 r. BYD pozyskał zamówienie od operatora transportu publicznego TransMilenio SA, działającego w stolicy Kolumbii - Bogocie, na 379 e-busów, które mają rozpocząć kursowanie we wrześniu 2020 roku.

Źródło: BYD

Powiązane treści
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
BYD reorganizuje jednostkę działającą w segmencie półprzewodników
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
Chiński BYD światowym liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów użytkowych
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Przekaźniki w nowoczesnej automatyce - dlaczego wciąż są niezastąpione?
Prezentacje firmowe
Nowa seria przekaźników przemysłowych CUBESERIES firmy Weidmüller
Targi krajowe
23. Międzynarodowe Targi Elektrotechnika 2026

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów