ProLogium zwiększa gęstość energii w akumulatorach do 600 Wh/l

ProLogium Technology, producent akumulatorów ceramicznych z elektrolitem stałym (LCB) opracował technologię, która pozwala osiągnąć gęstość magazynowej energii na poziomie do 600 Wh\l, czyli o 20% więcej niż 500 Wh/l uzyskane w 2018 roku. Taką wartość uzyskano dzięki dodaniu tlenku krzemu (SiOx) do grafitu, który pełni rolę materiału anodowego akumulatorów LCB, przy czym SiOx zajmuje 14% całkowitej objętości tego materiału. Wcześniej belgijski IMEC (Interuniversity Microelectronics Center) osiągnął gęstość energii na poziomie 425 Wh/l.

Posłuchaj
00:00

Źródła branżowe wskazują, że zastosowanie SiOx wiąże się z ryzykiem puchnięcia akumulatorów podczas ładowania i rozładowywania. Firma znalazła rozwiązanie, które zapobiega występowaniu tych zjawisk, jednak nie ujawniła zasady działania.

ProLogium ogłosiło, że istnieje pięć rodzajów materiałów elektrolitycznych w stanie stałym, które można stosować w akumulatorach ceramicznych - należą do nich siarczki, tlenki, związki cienkowarstwowe, cyjanki i stałe polimery. Zauważono, że akumulatory oparte na siarczkach mają najwyższą gęstość energii, ale jednocześnie są obarczone wysokim ryzykiem pod względem bezpieczeństwa w porównaniu z bezpieczniejszymi tlenkami, które oferują mniejszą gęstość energii. W związku z tym firma wskazała tlenek jako materiał elektrolityczny w swoich akumulatorach.

 
Zawarcie protokołu ustaleń (MoU) z chińską firmą NIO

W celu zwiększenia wykorzystania LCB w pojazdach elektrycznych, ProLogium promuje licencjonowanie technologii dla producentów akumulatorów i zeroemisyjnych samochodów. Obecnie firma negocjuje warunki takiego licencjonowania z 15 wytwórcami baterii i 13 producentami elektrycznych samochodów, a 5 z nich zawarło już protokół ustaleń (MoU), w tym chiński producent pojazdów elektrycznych - NIO.

W ciągu 8-9 miesięcy NIO planuje uruchomić produkcję prototypowych pojazdów elektrycznych wyposażonych w akumulatory LCB, które będą testowane przez okres 4-5 miesięcy, po czym firma zadecyduje o wdrożeniu samochodów z nową baterią do masowej produkcji. ProLogium w celu wytwarzania LCB buduje fabrykę na północy Tajwanu. Produkcja próbna w nowym zakładzie ruszyć ma między czerwcem a lipcem przyszłego roku, a produkcja masowa - na początku roku 2021.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
ProLogium i Mercedes-Benz wspólnie opracują baterie solid-state do pojazdów elektrycznych
Opracowano niepalny, elastyczny akumulator litowo-jonowy
Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?
VinFast inwestuje w producenta akumulatorów nowej generacji ProLogium
LG Chem będzie nowym dostawcą akumulatorów do Tesli
Wynalazcy baterii Li-Ion otrzymają Nagrodę Nobla
Do 2030 roku ceny akumulatorów litowo-jonowych zmaleją o połowę
Rośnie potencjał krajowych fabryk akumulatorów
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Pakiety akumulatorowe - czas na optymalizację technologii i obniżkę kosztów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Prezentacje firmowe
Rozwiązania zasilające do zastosowań obronnych, lotniczych i przemysłowych - seria MGDD GAIA Converter
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów