Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych

Włoski producent skuterów Piaggio podpisał list intencyjny z firmami KTM AG, Honda Motor Co. i Yamaha Motor Co. w celu utworzenia konsorcjum działającego na rzecz określenia standardowych specyfikacji technicznych i stworzenia wymiennych akumulatorów do motocykli i lekkich pojazdów elektrycznych. Konsorcjum rozpocznie działalność w maju i jest otwarte dla wszystkich inwestorów zainteresowanych przystąpieniem.

Posłuchaj
00:00

- Członkowie założyciele konsorcjum uważają, że dostępność znormalizowanego systemu akumulatorów z możliwością wymiany, zarówno promowałoby powszechne wykorzystanie lekkich pojazdów elektrycznych, jak i przyczyniłoby się do bardziej zrównoważonego zarządzania cyklem życia akumulatorów używanych w sektorze transportu - informuje Piaggio w komunikacie.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Polska liderem produkcji akumulatorów
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów