Polska liderem produkcji akumulatorów

Polska jest liderem w produkcji ogniw litowo-jonowych wykorzystywanych do produkcji samochodów elektrycznych - wynika z raportu brukselskiej organizacji pozarządowej Transport & Environment. Do niedawna większość ogniw była importowana z Azji. Już w tym roku europejska produkcja pokryje zapotrzebowanie producentów samochodów na kontynencie, a w kolejnych latach Europa zostanie eksporterem baterii.

Posłuchaj
00:00

O czołowym miejscu Polski w produkcji baterii zadecydowała zlokalizowana pod Wrocławiem fabryka koreańskiego producenta LG Energy Solution. Kiedy pod koniec roku zakład uruchomi wszystkie moce produkcyjne, będzie to największa fabryka baterii do samochodów elektrycznych na świecie, z mocą produkcyjną na poziomie 100 GWh rocznie.

Zapotrzebowanie na baterie w Europie będzie w najbliższych latach gwałtownie rosnąć. Analitycy T&E szacują, że w 2025 roku wyniesie ono około 300 GWh, w 2030 roku - 700 GWh, a w 2035 - ponad 1300 GWh. Z deklaracji inwestorów wiadomo, że większość nowych mocy produkcyjnych powstanie w Niemczech, które już w roku 2024 mogą wyprzedzić Polskę w tej dziedzinie. Nowe fabryki baterii powstaną w większości krajów europejskich, m.in. na Węgrzech, w Norwegii, Szwecji i we Francji.

Powiązane treści
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Stacje wymiany akumulatorów zamiast punktów ładowania
Ropla zaproponuje klientom akumulatory litowo-polimerowe
Foxconn opracowuje akumulatory do pojazdów elektrycznych
Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV
Polska będzie centrum produkcji akumulatorów w Europie
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Do 2027 roku rynek akumulatorów li-ion przekroczy 129 mld dolarów
Czy zabraknie baterii?
UE dofinansuje producentów baterii kwotą 3,5 mld dolarów
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia
Seminarium
Webinar 'Optymalizacja systemów zasilania 24 V DC'

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów