UE dofinansuje producentów baterii kwotą 3,5 mld dolarów

Unia Europejska zatwierdziła plan obejmujący udzielenie pomocy finansowej takim firmom, jak Tesla, BMW i inne, w celu wsparcia produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, co ma ograniczyć import i pozwolić konkurować z Chinami, czyli obecnym liderem branży. Oprócz Tesli i BMW, wśród 42 firm, które zarejestrowały się i mogłyby otrzymać pomoc, znajdują się: Fiat Chrysler Automobiles, Arkema, Borealis, Solvay, Sunlight Systems i Enel X.

Posłuchaj
00:00

Zatwierdzenie przez Komisję Europejską projektu European Battery Innovation o wartości 2,9 miliarda euro (3,5 miliarda dolarów) jest następstwem uruchomienia w 2017 r. European Battery Alliance, którego celem jest wspieranie przemysłu w okresie odchodzenia od paliw kopalnych. Projekt European Battery Innovation ma być realizowany do 2028 roku.

Projekt European Battery Innovation obejmuje wszystko - od wydobycia surowców, przez projektowanie i produkcję ogniw, po recykling i utylizację. Finansowanie projektu będzie pochodzić z Francji, Niemiec, Austrii, Belgii, Chorwacji, Finlandii, Grecji, Polski, Słowacji, Hiszpanii i Szwecji. Komisja Europejska chce również pozyskać 9 mld euro od prywatnych inwestorów. W początkowej fazie ​​Berlin udostępnił prawie 1 mld euro i planuje wesprzeć projekt kwotą około 1,6 mld euro.

Obecnie Chiny są źródłem około 80% światowej produkcji ogniw litowo-jonowych, ale UE stwierdziła, że ​​może stać się w tym względzie samowystarczalna do roku 2025.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV
Polska będzie centrum produkcji akumulatorów w Europie
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
Do 2027 roku rynek akumulatorów li-ion przekroczy 129 mld dolarów
Chińscy producenci akumulatorów litowo-jonowych opóźnią dostawy do USA i Europy
LG Chem będzie wyłącznym dostawcą akumulatorów EV dla amerykańskiej firmy Lucid Motors
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Polska liderem produkcji akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów