W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii

Według prognozy przygotowanej przez EnABLES, finansowanego przez UE projektu Europejskiej Infrastruktury Badawczej, w którym uczestniczą Tyndall National Institute, CEA-Leti, CEA-Liten, Fraunhofer IIS, Fraunhofer IMS, imec, Karlsruhe Institute of Technology, Politechnika Turyńska, Uniwersytet Boloński, Uniwersytet w Perugii i Uniwersytet w Southampton, w 2025 roku każdego dnia na świecie będzie ulegać całkowitemu zużyciu 78 mln baterii.

Posłuchaj
00:00

Grupa apeluje do koncernów UE i branży, aby przygotowywać baterie, które będą przewyższać pod względem żywotności urządzenia, które zasilają. Pomoże to rozwiązać problem związany z generowaniem elektrośmieci i zagwarantuje bezpieczniejsze, niezawodne źródła zasilania dla urządzeń, w których wymiana baterii jest skomplikowana.

Kluczowe zalecenia zostały zawarte w dokumencie przedstawiającym stanowisko, które podkreśla potrzebę nie tylko zwiększenia wydajność energetycznej baterii, ale także zmniejszenia zużycia energii w urządzeniach. Zaleca również zbieranie i wykorzystywanie energii otoczenia, takich jak ciepło, światło i ruch, aby jeszcze bardziej wydłużyć żywotność baterii.

Do 2025 roku na świecie będzie działać bilion urządzeń IoT. Zazwyczaj żywotność jednostek IoT przekracza 10 lat, jednak trwałość ich bateryjnego zasilania nie przekracza nawet dwóch lat, co przekłada się na wielokrotną wymianę baterii w trakcie eksploatacji. Oznacza to, że do tego czasu łączna liczba wytwarzanych i utylizowanych baterii wzrośnie do 130 mln. Spowoduje to poważne problemy środowiskowe i ekonomiczne, ponieważ obecnie mniej niż 40% baterii stosowanych w urządzeniach IoT jest poddawanych recyklingowi.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów
Czy zabraknie baterii?
UE dofinansuje producentów baterii kwotą 3,5 mld dolarów
Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej
W Balicach powstała fabryka akumulatorów do rowerów elektrycznych
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia
Seminarium
Webinar 'Optymalizacja systemów zasilania 24 V DC'

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów