Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej

Przemysł motoryzacyjny elektryfikuje swoje produkty w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, stymulując innowacje z wykorzystaniem akumulatorów. Japoński start-up PJP Eye jest jednym z innowatorów w technologii baterii, który od ponad dekady współpracuje z Uniwersytetem Kiusiu (Kyushu University) w celu opracowania niewybuchowych, nietoksycznych i niezanieczyszczających baterii.

Posłuchaj
00:00

Firma PJP Eye dołączyła do Garage+, projektu inkubacji start-upów zainicjowanego przez Fundację Epoch, aby otworzyć drzwi do globalnego rynku EV.

Bateria Cambrian, opracowana wspólnie przez PJP Eye i Uniwersytet Kiusiu, wykorzystuje organiczny węgiel z odpadów bawełnianych. Jak podkreśla menedżerka sprzedaży PJP Eye - Viktoriya Shirota, oprócz tego, że wykorzstywany materiał jest organiczny i bezpieczny dla środowiska, firma podpisała ze swoimi dostawcami umowę uczciwego handlu w celu przestrzegania etyki handlowej. Do obudowy baterii stosuje się miedź i aluminium zamiast metali ziem rzadkich. Odrzucane są również materiały, z którymi wiąże się łamanie praw człowieka lub praca dzieci.

Opracowana bateria najlepiej sprawdza się w pojazdach i magazynach energii. PJP Eye koncentruje się na wykorzystaniu pojedynczej baterii węglowej w mobilności osobistej, współpracując z instytucjami akademickimi i rządowymi, takimi jak Warwick University, organa rządowe w Wielkiej Brytanii i Azji Południowo-Wschodniej. Zamierza także nawiązać współpracę z tajwańskimi producentami baterii.

Jeśli chodzi o właściwości baterii Cambriam, to ładowanie zwykłego e-roweru zajmuje 3-4 godziny, a ładowanie e-roweru z baterią węglową - tylko 20 minut, nie wspominając o tym, że bateria kambryjska ma żywotność ponad 20 lat, podczas gdy bateria litowa wystarcza na około 3-4 lata. Ponadto ​​bateria węglowa jest wysoce żaroodporna i może być używana bez konieczności stosowania systemu chłodzenia. Zespół badawczy opracowuje obecnie podwójne akumulatory węglowe, które można będzie wykorzystać w pojazdach elektrycznych i magazynach energii, a wprowadzenie tych akumulatorów do masowej produkcji ma zająć 2-3 lata.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Ogniwa i baterie do zastosowań profesjonalnych
BP zainwestuje miliard funtów w brytyjską sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Infineon zainwestuje 2 mld euro w produkcję SiC i GaN
Foxconn opracuje technologię szybkiego ładowania baterii grafenowych
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
Baterie standardowe i spersonalizowane do każdej aplikacji
Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów
Czy zabraknie baterii?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowe wzmacniacze mocy GaAs firmy CML Micro dla urządzeń zasilanych bateryjnie
Aktualności
Ukończono budowę elektronicznej zapory na granicy polsko-białoruskiej
Aktualności
Accordance prezentuje ultraszybkie rozwiązanie RAID dla dysków PCIe 4.0 NVMe M.2 – dedykowane AI i edge computing
Projektowanie i badania
DigiKey sponsoruje KiCad
Aktualności
Nowość na platformie Wamtechnik B2B – ogniwa litowe i baterie alkaliczne już dostępne!
Mikrokontrolery i IoT
MPLAB PICkit Basic – budżetowy debuger od Microchip z możliwościami klasy premium
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowe wzmacniacze mocy GaAs firmy CML Micro dla urządzeń zasilanych bateryjnie
Technika
Kryteria wyboru konwertera DC-DC do aplikacji medycznych
Targi krajowe
Targi Energetyczne ENERGETICS
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów