Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej

Przemysł motoryzacyjny elektryfikuje swoje produkty w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, stymulując innowacje z wykorzystaniem akumulatorów. Japoński start-up PJP Eye jest jednym z innowatorów w technologii baterii, który od ponad dekady współpracuje z Uniwersytetem Kiusiu (Kyushu University) w celu opracowania niewybuchowych, nietoksycznych i niezanieczyszczających baterii.

Posłuchaj
00:00

Firma PJP Eye dołączyła do Garage+, projektu inkubacji start-upów zainicjowanego przez Fundację Epoch, aby otworzyć drzwi do globalnego rynku EV.

Bateria Cambrian, opracowana wspólnie przez PJP Eye i Uniwersytet Kiusiu, wykorzystuje organiczny węgiel z odpadów bawełnianych. Jak podkreśla menedżerka sprzedaży PJP Eye - Viktoriya Shirota, oprócz tego, że wykorzstywany materiał jest organiczny i bezpieczny dla środowiska, firma podpisała ze swoimi dostawcami umowę uczciwego handlu w celu przestrzegania etyki handlowej. Do obudowy baterii stosuje się miedź i aluminium zamiast metali ziem rzadkich. Odrzucane są również materiały, z którymi wiąże się łamanie praw człowieka lub praca dzieci.

Opracowana bateria najlepiej sprawdza się w pojazdach i magazynach energii. PJP Eye koncentruje się na wykorzystaniu pojedynczej baterii węglowej w mobilności osobistej, współpracując z instytucjami akademickimi i rządowymi, takimi jak Warwick University, organa rządowe w Wielkiej Brytanii i Azji Południowo-Wschodniej. Zamierza także nawiązać współpracę z tajwańskimi producentami baterii.

Jeśli chodzi o właściwości baterii Cambriam, to ładowanie zwykłego e-roweru zajmuje 3-4 godziny, a ładowanie e-roweru z baterią węglową - tylko 20 minut, nie wspominając o tym, że bateria kambryjska ma żywotność ponad 20 lat, podczas gdy bateria litowa wystarcza na około 3-4 lata. Ponadto ​​bateria węglowa jest wysoce żaroodporna i może być używana bez konieczności stosowania systemu chłodzenia. Zespół badawczy opracowuje obecnie podwójne akumulatory węglowe, które można będzie wykorzystać w pojazdach elektrycznych i magazynach energii, a wprowadzenie tych akumulatorów do masowej produkcji ma zająć 2-3 lata.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Ogniwa i baterie do zastosowań profesjonalnych
BP zainwestuje miliard funtów w brytyjską sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Infineon zainwestuje 2 mld euro w produkcję SiC i GaN
Foxconn opracuje technologię szybkiego ładowania baterii grafenowych
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
Baterie standardowe i spersonalizowane do każdej aplikacji
Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów
Czy zabraknie baterii?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Elektroniczna skóra dla robotów: tani, elastyczny i czuły materiał inspirowany ludzkim dotykiem
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Aktualności
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Mikrokontrolery i IoT
Rekordowa transakcja w branży komputerów kwantowych
Mikrokontrolery i IoT
10 miliardów chipów z Integrity Guard Infineona
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Sterowniki tranzystorów MOSFET w układach półmostkowych
Prezentacje firmowe
Wszechstronne zasilacze open-frame i zasilacze obudowane - do każdego zastosowania
Technika
Zasilanie FPGA – wybór optymalnej sprawności, zakresu napięć I/O, tolerancji i wymiarów podzespołów
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów