Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów

Firma Apple pracuje nad technologią autonomicznej jazdy i już w roku 2024 chce uruchomić produkcję pojazdu osobowego. Jak donoszą media, w sprawie zasilania akumulatorowego dla potencjalnego pojazdu elektrycznego amerykański gigant prowadzi podobno rozmowy z chińskimi producentami akumulatorów - CATL i BYD. Reuters wyraża jednak obawy czy ostatecznie porozumienia z tymi dwiema firmami zostaną osiągnięte. Nie jest również jasne, czy Apple prowadzi również rozmowy z innymi producentami baterii.

Posłuchaj
00:00

Jako warunek dla potencjalnych dostawców baterii Apple stawia budowę zakładów produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych. Jednak - jak twierdzą źródła - CATL, który jest dostawcą Tesli, nie jest skłonny do budowy fabryki w USA ze względu na panujące napięcia polityczne między Waszyngtonem a Pekinem oraz obawy dotyczące kosztów. Wszystkie trzy strony odmówiły udzielania komentarzy w tej sprawie.

Apple opowiada się za wykorzystywaniem baterii litowo-żelazowo-fosforanowych, które są tańsze w produkcji, ponieważ wykorzystują żelazo zamiast niklu i kobaltu. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że planowany EV Apple'a może zawierać własną, przełomową technologię baterii. Nie jest jasne, czy dyskusje z CATL i BYD dotyczą ich własnych technologii, czy projektów firmy Apple.

Źródło: electronicB2B.com

Powiązane treści
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Apple i Intel jako pierwsi zastosują 3-nanometrowy proces TSMC
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Foxconn opracuje technologię szybkiego ładowania baterii grafenowych
Xiaomi będzie produkować samochody elektryczne
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Prezentacje firmowe
Rozwiązania zasilające do zastosowań obronnych, lotniczych i przemysłowych - seria MGDD GAIA Converter
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów