Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów

Firma Apple pracuje nad technologią autonomicznej jazdy i już w roku 2024 chce uruchomić produkcję pojazdu osobowego. Jak donoszą media, w sprawie zasilania akumulatorowego dla potencjalnego pojazdu elektrycznego amerykański gigant prowadzi podobno rozmowy z chińskimi producentami akumulatorów - CATL i BYD. Reuters wyraża jednak obawy czy ostatecznie porozumienia z tymi dwiema firmami zostaną osiągnięte. Nie jest również jasne, czy Apple prowadzi również rozmowy z innymi producentami baterii.

Posłuchaj
00:00

Jako warunek dla potencjalnych dostawców baterii Apple stawia budowę zakładów produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych. Jednak - jak twierdzą źródła - CATL, który jest dostawcą Tesli, nie jest skłonny do budowy fabryki w USA ze względu na panujące napięcia polityczne między Waszyngtonem a Pekinem oraz obawy dotyczące kosztów. Wszystkie trzy strony odmówiły udzielania komentarzy w tej sprawie.

Apple opowiada się za wykorzystywaniem baterii litowo-żelazowo-fosforanowych, które są tańsze w produkcji, ponieważ wykorzystują żelazo zamiast niklu i kobaltu. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że planowany EV Apple'a może zawierać własną, przełomową technologię baterii. Nie jest jasne, czy dyskusje z CATL i BYD dotyczą ich własnych technologii, czy projektów firmy Apple.

Źródło: electronicB2B.com

Powiązane treści
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Apple i Intel jako pierwsi zastosują 3-nanometrowy proces TSMC
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Foxconn opracuje technologię szybkiego ładowania baterii grafenowych
Xiaomi będzie produkować samochody elektryczne
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów