Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów

Firma Apple pracuje nad technologią autonomicznej jazdy i już w roku 2024 chce uruchomić produkcję pojazdu osobowego. Jak donoszą media, w sprawie zasilania akumulatorowego dla potencjalnego pojazdu elektrycznego amerykański gigant prowadzi podobno rozmowy z chińskimi producentami akumulatorów - CATL i BYD. Reuters wyraża jednak obawy czy ostatecznie porozumienia z tymi dwiema firmami zostaną osiągnięte. Nie jest również jasne, czy Apple prowadzi również rozmowy z innymi producentami baterii.

Posłuchaj
00:00

Jako warunek dla potencjalnych dostawców baterii Apple stawia budowę zakładów produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych. Jednak - jak twierdzą źródła - CATL, który jest dostawcą Tesli, nie jest skłonny do budowy fabryki w USA ze względu na panujące napięcia polityczne między Waszyngtonem a Pekinem oraz obawy dotyczące kosztów. Wszystkie trzy strony odmówiły udzielania komentarzy w tej sprawie.

Apple opowiada się za wykorzystywaniem baterii litowo-żelazowo-fosforanowych, które są tańsze w produkcji, ponieważ wykorzystują żelazo zamiast niklu i kobaltu. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że planowany EV Apple'a może zawierać własną, przełomową technologię baterii. Nie jest jasne, czy dyskusje z CATL i BYD dotyczą ich własnych technologii, czy projektów firmy Apple.

Źródło: electronicB2B.com

Powiązane treści
W 2025 roku dziennie zużywanych będzie 78 mln baterii
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Apple i Intel jako pierwsi zastosują 3-nanometrowy proces TSMC
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Foxconn opracuje technologię szybkiego ładowania baterii grafenowych
Xiaomi będzie produkować samochody elektryczne
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Bateria z węgla organicznego może ładować się 10 razy szybciej
W 2022 roku niedobór baterii litowych do samochodów może być dotkliwszy niż niedobór chipów
Czy nowe projekty akumulatorów do pojazdów elektrycznych zmniejszą popyt na metale?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Projektowanie i badania
TSMC otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Monachium
Projektowanie i badania
Pierwszy w Polsce hackathon wdrożeniowy HackNation 2025 - nagrody: 500 tys. zł
Produkcja elektroniki
TechInsights ukarany za dociekliwość
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"
Gospodarka
Eneris uruchomił w Siemiatyczach elektrownię PV

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów