Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie

Honda Motor planuje zwiększyć udział w rynku samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej, Chinach i Japonii. Do 2030 roku zamierza produkować ponad 2 mln pojazdów rocznie. Firma rozpoczęła współpracę z TSMC w zakresie dostaw chipów dla przemysłu motoryzacyjnego. Wcześniej Honda nie miała bezpośrednich kontaktów z tajwańskim dostawcą.

Posłuchaj
00:00

Japoński producent samochodów przedstawił 26 kwietnia swoje postępy w transformacji biznesowej i elektryfikacji. Zapowiedział, że ​​do 2040 roku jego globalna sprzedaż w 100% obejmie pojazdy EV oraz pojazdy na ogniwa paliwowe, czyli fuel-cell EV. Firma poinformowała, że ​​podejmuje działania w zakresie pozyskiwania kluczowych komponentów, by zapewnić sobie stabilne zakupy półprzewodników. W perspektywie średnio- i długoterminowej chce współpracować z producentami, takimi jak TSMC.

Do 2030 roku Honda planuje produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie. Zgodnie z zapowiedzią, w przyszłym roku w Ameryce Północnej wprowadzi na rynek dwa modele, które współtworzy z General Motors - Hondę Prologue i Acurę ZDX.

Jeśli chodzi o rynek chiński, Honda wprowadzi 10 nowych modeli samochodów elektrycznych do 2027 r., w tym e:N SUV xù, który zaprezentowała podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Firma zapowiedziała, że ​​do 2035 roku jej sprzedaż w tym kraju dotyczyć ma w 100% pojazdów elektrycznych.

Jako największy na świecie producent motocykli, Honda zapowiedziała, że ​​do 2025 roku wprowadzi na całym świecie 10 lub więcej modeli motocykli, zwiększając roczną sprzedaż modeli elektrycznych do 15% całkowitej sprzedaży ilościowej.

Honda zainwestowała w zaawansowane technologie akumulatorów. Wspólnie z GS Yuasa International opracuje akumulatory litowo-jonowe EV o dużej pojemności. Ponadto w 2024 r. uruchomi linię demonstracyjną do produkcji wyłącznie akumulatorów z elektrolitem stałym, które zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie dekady.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów