Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie

Honda Motor planuje zwiększyć udział w rynku samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej, Chinach i Japonii. Do 2030 roku zamierza produkować ponad 2 mln pojazdów rocznie. Firma rozpoczęła współpracę z TSMC w zakresie dostaw chipów dla przemysłu motoryzacyjnego. Wcześniej Honda nie miała bezpośrednich kontaktów z tajwańskim dostawcą.

Posłuchaj
00:00

Japoński producent samochodów przedstawił 26 kwietnia swoje postępy w transformacji biznesowej i elektryfikacji. Zapowiedział, że ​​do 2040 roku jego globalna sprzedaż w 100% obejmie pojazdy EV oraz pojazdy na ogniwa paliwowe, czyli fuel-cell EV. Firma poinformowała, że ​​podejmuje działania w zakresie pozyskiwania kluczowych komponentów, by zapewnić sobie stabilne zakupy półprzewodników. W perspektywie średnio- i długoterminowej chce współpracować z producentami, takimi jak TSMC.

Do 2030 roku Honda planuje produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie. Zgodnie z zapowiedzią, w przyszłym roku w Ameryce Północnej wprowadzi na rynek dwa modele, które współtworzy z General Motors - Hondę Prologue i Acurę ZDX.

Jeśli chodzi o rynek chiński, Honda wprowadzi 10 nowych modeli samochodów elektrycznych do 2027 r., w tym e:N SUV xù, który zaprezentowała podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Firma zapowiedziała, że ​​do 2035 roku jej sprzedaż w tym kraju dotyczyć ma w 100% pojazdów elektrycznych.

Jako największy na świecie producent motocykli, Honda zapowiedziała, że ​​do 2025 roku wprowadzi na całym świecie 10 lub więcej modeli motocykli, zwiększając roczną sprzedaż modeli elektrycznych do 15% całkowitej sprzedaży ilościowej.

Honda zainwestowała w zaawansowane technologie akumulatorów. Wspólnie z GS Yuasa International opracuje akumulatory litowo-jonowe EV o dużej pojemności. Ponadto w 2024 r. uruchomi linię demonstracyjną do produkcji wyłącznie akumulatorów z elektrolitem stałym, które zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie dekady.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów