Varta zwiększa potencjał produkcyjny w zakresie baterii litowo-jonowych

Niemiecki producent akumulatorów i baterii - Varta AG - zapowiada rozbudowę swojego potencjału produkcyjnego miniaturowych ogniw litowo-jonowych do 80 mln sztuk rocznie w 2020 r. oraz 100 mln rok później, a więc o 40 mln sztuk więcej niż obecnie. Jest to konsekwencją utrzymującego się wysokiego popytu rynku, który rośnie o ponad 30% rocznie. Inwestycja ta szacowana jest na 100 mln euro.

Posłuchaj
00:00

Varta dąży do osiągnięcia wiodącej pozycji na światowym rynku akumulatorów litowo-jonowych, z udziałem w rynku na poziomie około 50% w 2020 r. Pierwotny plan zakładał zwiększenie mocy produkcyjnych z około 50 milionów akumulatorów w 2019 r. i do około 60 milionów akumulatorów w 2020, ale dynamika rozwoju rynku przewyższyła znacznie te szacunki.

Powiązane treści
Baterie: od produktu do usługi
Do 2030 roku ceny akumulatorów litowo-jonowych zmaleją o połowę
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Chińscy producenci akumulatorów litowo-jonowych opóźnią dostawy do USA i Europy
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów