Zakład w Szanghaju produkować ma przystępniejsze cenowo wersje Modelu 3 i Y, przeznaczone na rynek chiński. Modele S i X oraz droższe wersje Modeli 3 i Y nadal powstawać będą w USA, i będą dostępne na całym świecie, w tym również w Chinach.
Tak zwana Gigafactory Tesli będzie pierwszą w Chinach fabryką samochodów w całości należącą do kapitału zagranicznego, co jest odbiciem szerszej zmiany i otwarcia chińskiego rynku samochodowego, nawet w czasie trwania wojny handlowej ze Stanami Zjednoczonymi, w której zaobserwowano wzrost ceł na importowane z USA samochody.
Chiny w lipcu ubiegłego roku podniosły taryfę importową na samochody amerykańskie do 40%, ale obniżyły ją do 15% z początkiem tego roku, w ramach zawieszenia wojny w handlu. Niższa stawka obowiązywać ma do końca marca, w oczekiwaniu na handlowe negocjacje.
Źródło: Reuters