Tesla produkuje 5 tys. egzemplarzy Modelu 3 tygodniowo

Tesla osiągnęła w końcu tygodniowy cel produkcyjny dla elektrycznego samochodu Model 3, który określono na 5 tys. sztuk. By cel ten mógł być wreszcie zrealizowany, przed fabryką ustawiono specjalny namiot, w którym zainstalowana została dodatkowa, trzecia linia produkcyjna Modelu 3, a pracownikom wydłużono zmiany, jednocześnie zabierając część z nich ze stanowisk na liniach wytwarzającyh inne modele. Trzeci z "ostatecznych" terminów mijał 30 czerwca.

Posłuchaj
00:00

O zrealizowaniu założenia produkcyjnego przewidzianego dla Modelu 3, którego wytwarzanie rozpoczęto prawie rok temu, Elon Musk poinformował pracowników w niedzielę. Zdaniem analityków Wall Street Journal utrzymanie tego tempa produkcji pozwoli Tesli na wygenerowanie w II kwartale zysku.

Stabilność produkcji na poziomie 5 tys. samochodów tygodniowo nie jest jednak pewna z uwagi na zdolność produkcyjną samej fabryki, zależną od załogi oraz płynności dostaw niezbędnych komponentów. Pod koniec czerwca firma Panasonic poinformowała, że znaczny wzrost liczby wytwarzanych Tesli Model 3 może doprowadzić do okresowych przerw w dostawie baterii dla tych pojazdów. Sceptycyzm co do ogłoszonego sukcesu produkcyjnego wyraża również agencja Bloomberg, uznając iż producent może napotkać nowe trudności związane na przykład z niezbędną infrastrukturą.

Elon Musk zapowiedział, że jeszcze w lipcu do odbiorców trafią pierwsze egzemplarze najmocniejszej wersji Modelu 3, charakteryzujące się przyspieszeniem wynoszącym 3,5 sekundy do 100 km/h, prędkością maksymalną 255 km/h oraz zasięgiem na poziomie 500 km. Ta wersja wyceniana jest na 78 tys. dolarów, czyli jest ponad dwa razy droższa niż standardowy Model 3, który kosztuje 35 tys. dolarów. Obecnie Tesla koncentruje się na realizacji zamówień na wersję pośrednią, kosztującą 44 tys. dolarów.

źródło: WNP

Powiązane treści
Elon Musk kupuje 72500 akcji Tesli
Tesla zapowiada kolejną generację superładowarek
Tesla zatrzymała produkcję Modelu 3
Tesla chce w listopadzie 2019 roku rozpocząć produkcję modelu Y
Tesla sprzedaje się w Europie lepiej niż luksusowe sedany z Niemiec
Tesla rozpoczęła w Chinach przyjmowanie zamówień na Model 3
Tesla inauguruje budowę fabryki samochodów w Chinach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów