Tesla zatrzymała produkcję Modelu 3

Zaledwie kilka dni po tym, jak CEO Tesli, Elon Musk, powiedział, że optymistycznie podchodzi do zdolności firmy do przyspieszenia produkcji samochodów, linia montażowa Modelu 3 w fabryce we Fremont w Kalifornii została tymczasowo wyłączona. Jak twierdzą pracownicy Tesli, ogłoszenie cztero-, pięciodniowej przerwy w produkcji Modelu 3 nastąpiło bez ostrzeżenia.

Posłuchaj
00:00

Podczas przerwy pracownicy mogą zdecydować się na urlop lub pozostać w domu bez wynagrodzenia. Niewielka liczba pracowników otrzyma płatną pracę w innym miejscu fabryki. Rzecznik prasowy Tesli powiedział, że linia montażowa jest wstrzymana, aby usprawnić automatyzację. To drugie takie tymczasowe wyłączenie w ciągu trzech miesięcy, dotyczące linii produkcyjnej pojazdu, którego dostawy są już znacznie opóźnione.

Według informacji agencji Bloomberg, po raz pierwszy Tesla wstrzymała produkcję Modelu 3 pod koniec lutego. Firma twierdziła, że lutowa przerwa miała ostatecznie zwiększyć wydajność, a takie przerwy są powszechne przy stosowaniu podobnych technologii.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy niezdolność Tesli do osiągnięcia celów produkcyjnych stawała się dla firmy coraz większym problemem. Ostatnie niedotrzymanie zobowiązań stało się faktem pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku. Elon Musk powiedział, że do tego czasu firma będzie produkować 2500 samochodów tygodniowo, ale do 1 kwietnia wytwarzała tylko 2000 sztuk tygodniowo. Teraz - zaledwie dwa tygodnie później - produkcja ponownie została wstrzymana.

Aktualnym celem Tesli jest produkowanie 5000 samochodów tygodniowo, a do końca czerwca "odblokowanie" zdolności produkcji nawet 6000 sztuk w trybie pracy 24/7. Elon Musk liczy, że stały poziom produkcji wynoszący 6000 aut tygodniowo zostanie wdrożony w ciągu kilku następnych miesięcy. Osiągnięcie tempa produkcji 5000 pojazdów na tydzień było początkowo celem na rok 2017.

źródło: BuzzFeed News, engadget

Powiązane treści
Tesla produkuje 5 tys. egzemplarzy Modelu 3 tygodniowo
Tesla chce w listopadzie 2019 roku rozpocząć produkcję modelu Y
Tesla sprzedaje się w Europie lepiej niż luksusowe sedany z Niemiec
Rekordowo złe wyniki Tesli
Tesla zbuduje fabrykę w Szanghaju
Tesla rozpoczęła w Chinach przyjmowanie zamówień na Model 3
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Anritsu na rynku UE - wsparcie bezpieczeństwa i zgodności urządzeń bezprzewodowych 5G
Produkcja elektroniki
Chińscy producenci płytek krzemowych wywołują wstrząs na rynku
Projektowanie i badania
5 pytań przed wyborem uszczelki EMI - bezpłatny poradnik
Produkcja elektroniki
Niemcy ograniczają dotacje dla inwestycji w półprzewodniki
Mikrokontrolery i IoT
Nordic Semiconductor na Embedded World North America 2025: pełna platforma mikroukład–chmura i nowe rozwiązania IoT
Aktualności
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów