Maxwell spodziewa się, że umowa, która została już zatwierdzona przez zarząd, zostanie zamknięta w drugim kwartale 2019 r., lub nieznacznie później.
Zarząd Maxwella w styczniu poinformował inwestorów, że firma opracowała i opatentowała technologię "suchej elektrody", która może obniżyć koszty akumulatorów pojazdów elektrycznych i znacznie zwiększyć zasięg jazdy. Firma ogłosiła wówczas, że w ciągu sześciu miesięcy spodziewa się nawiązania strategicznych sojuszy skupionych wokół tej technologii.
Maxwell Technologies produkuje również superkondensatory, które oddają energię szybciej niż akumulatory i są postrzegane jako uzupełnienie technologii bateryjnej. Maxwell twierdzi, że superkondensatory, w połączeniu z energią akumulatorów, mogą zapewnić krótki czas reakcji, działać w szerszym zakresie temperatur i wydłużyć żywotność baterii nawet dwukrotnie. Elon Musk zwracał uwagę na znaczenie superkondensatorów już w 2013 roku.
W maju ubiegłego roku właściciel Volvo Geely Holding Group ogłosił zawarcie z Maxwellem umowy dotyczącej superkondensatorów, określając te urządzenia jako pomoc dla samochodów hybrydowych w osiągnięciu szczytowej mocy. Do klientów Maxwell Technologies należą także General Motors i Lamborghini.
Źródło: Reuters