Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają

Średnie ceny baterii litowo-jonowych w tym roku spadły do 156 dolarów/kWh, co robi wrażenie w porównaniu do roku 2010 kiedy to ich wartość utrzymywała się na poziomie 1,1 tys. dolarów/kWh. Bloomberg New Energy Finance (BNEF) twierdzi, że na obecny spadek cen wpływa skala produkcji, wprowadzanie nowych rodzajów akumulatorów o podwyższonej gęstości energii i wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych.

Posłuchaj
00:00

W najbliższych latach spadek cen ma wynikać z niższych kosztów produkcji i wprowadzania nowych rozwiązań w dziedzinie magazynowania energii. Jeżeli zakładane tempo ich zmniejszania zostanie utrzymane, to do 2023 roku średnia wartość za kWh wyniesie 100 dolarów. Jednak według analityków z firmy McKinsey ten poziom cenowy zostanie osiągnięty dopiero w 2025 roku. Wspomniana średnia cena umożliwi zrównanie kosztu produkcji samochodów elektrycznych z pojazdami wykorzystującymi napęd spalinowy.

Prognoza przygotowana przez BNEF wskazuje, że w 2024 roku popyt na baterie wzrośnie do 2 TWh. Do 2030 roku rynek akumulatorów osiągnie poziom 116 mld dolarów. Obecnie jego wartość wynosi 20 mld dolarów.

Eksperci twierdzą, że w drugiej połowie następnej dekady na dalszą redukcję kosztów wytwarzania ogniw wpływ może mieć rosnąca gęstość energii dla pojedynczych komórek i całych modułów bateryjnych. Kluczowym elementem potrzebnym do osiągnięcia celu związanego ze zwiększaniem pojemności ogniw może okazać się wdrożenie krzemowych i litowych anod, a także wprowadzenie nowych rodzajów katod oraz stałego elektrolitu.

 

 

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
Chińscy producenci akumulatorów litowo-jonowych opóźnią dostawy do USA i Europy
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Wynalazcy baterii Li-Ion otrzymają Nagrodę Nobla
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów