Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają

Średnie ceny baterii litowo-jonowych w tym roku spadły do 156 dolarów/kWh, co robi wrażenie w porównaniu do roku 2010 kiedy to ich wartość utrzymywała się na poziomie 1,1 tys. dolarów/kWh. Bloomberg New Energy Finance (BNEF) twierdzi, że na obecny spadek cen wpływa skala produkcji, wprowadzanie nowych rodzajów akumulatorów o podwyższonej gęstości energii i wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych.

Posłuchaj
00:00

W najbliższych latach spadek cen ma wynikać z niższych kosztów produkcji i wprowadzania nowych rozwiązań w dziedzinie magazynowania energii. Jeżeli zakładane tempo ich zmniejszania zostanie utrzymane, to do 2023 roku średnia wartość za kWh wyniesie 100 dolarów. Jednak według analityków z firmy McKinsey ten poziom cenowy zostanie osiągnięty dopiero w 2025 roku. Wspomniana średnia cena umożliwi zrównanie kosztu produkcji samochodów elektrycznych z pojazdami wykorzystującymi napęd spalinowy.

Prognoza przygotowana przez BNEF wskazuje, że w 2024 roku popyt na baterie wzrośnie do 2 TWh. Do 2030 roku rynek akumulatorów osiągnie poziom 116 mld dolarów. Obecnie jego wartość wynosi 20 mld dolarów.

Eksperci twierdzą, że w drugiej połowie następnej dekady na dalszą redukcję kosztów wytwarzania ogniw wpływ może mieć rosnąca gęstość energii dla pojedynczych komórek i całych modułów bateryjnych. Kluczowym elementem potrzebnym do osiągnięcia celu związanego ze zwiększaniem pojemności ogniw może okazać się wdrożenie krzemowych i litowych anod, a także wprowadzenie nowych rodzajów katod oraz stałego elektrolitu.

 

 

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
Chińscy producenci akumulatorów litowo-jonowych opóźnią dostawy do USA i Europy
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Wynalazcy baterii Li-Ion otrzymają Nagrodę Nobla
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rohm i Infineon wymienią się obudowami dla tranzystorów mocy SiC
Mikrokontrolery i IoT
POLYN Technology prezentuje pierwszy układ NASP w technologii krzemowej
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"
Gospodarka
Eneris uruchomił w Siemiatyczach elektrownię PV

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów