Infineon kupuje holenderskiego producenta systemów dla samochodów autonomicznych

Spółka Infineon Technologies przejęła holenderską firmę elektroniczną Innoluce BV, projektanta miniaturowych systemów lidar (Light Detection and Ranging), czyli skanujących modułów laserowych. Niemiecki gigant twierdzi, że dzięki transakcji przyspieszy rozwój niedrogich czujników do systemów sterujących stosowanych w samoprowadzących się samochodach. Ponadto obniży też koszty produkcji, a tym samym ceny modułów lidar przeznaczonych dla odbiorców masowych. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Posłuchaj
00:00

Lidar wykorzystuje wiązki laserowe do pomiaru odległości od obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu, umożliwiając pokładowym systemom kontrolnym identyfikowanie warunków panujących na drodze, rozpoznawanie znaków drogowych, oznakowań poziomych nawierzchni czy też innych potencjalnych przeszkód.

Wersje czujników lidar opracowanych przez firmę Velodyne z Doliny Krzemowej, które były używane przez Google w projekcie autonomicznego samochodu kosztują 75 tys. dolarów za system dla jednego pojazdu. Nowsze wersje tego typu czujników kosztować mają zaledwie jedną dziesiątą tej ceny. Velodyne i rywale, tacy jak Quanergy, dążą do obniżania kosztów przez miniaturyzację nieporęcznych urządzeń montowanych na dachu. Innoluce produkuje układy mikroelektromechanicznych (MEMS) modułów, które zawierają małe, sterowane mikrokontrolerami lustra i mogą być wykorzystywane do kierowania wiązki laserowej w systemach czujnikowych.

Największymi rywalami Infineona na rynku samochodowym, którzy również szybko rozwijają chipy kontrolujące czujniki niezbędne do samodzielnego prowadzenia pojazdów są firmy NXP i STMicroelectronics.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Kosztem 1,9 mld dolarów Infineon zbuduje fabrykę 300-milimetrowych płytek krzemowych
Kosztem 1,9 mld dolarów Infineon zbuduje fabrykę 300-milimetrowych płytek krzemowych
Za 430 mln dolarów Cree kupuje od Infineona biznes RF Power
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Infineon zyskuje na rozwoju rynku motoryzacyjnego
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Infineon i DGIST tworzą laboratorium samochodowe
Rynek półprzewodników mocy dla motoryzacji wzrośnie do przeszło 8,5 mld dolarów
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Intel zainwestuje 250 milionów dolarów w autonomiczne pojazdy
Infineon zbuduje w chińskim Wuxi fabrykę za 300 mln dolarów
Infineon zwiększa swoją przewagę na światowym rynku półprzewodników mocy
Infineon i UMC będą razem produkować komponenty dla motoryzacji
Infineon kupił firmę International Rectifier za 3 mld dolarów
Infineon buduje w Austrii nowe centrum badawczo-rozwojowe
Infineon kupuje start-up Siltectra
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów