Lidar wykorzystuje wiązki laserowe do pomiaru odległości od obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu, umożliwiając pokładowym systemom kontrolnym identyfikowanie warunków panujących na drodze, rozpoznawanie znaków drogowych, oznakowań poziomych nawierzchni czy też innych potencjalnych przeszkód.
Wersje czujników lidar opracowanych przez firmę Velodyne z Doliny Krzemowej, które były używane przez Google w projekcie autonomicznego samochodu kosztują 75 tys. dolarów za system dla jednego pojazdu. Nowsze wersje tego typu czujników kosztować mają zaledwie jedną dziesiątą tej ceny. Velodyne i rywale, tacy jak Quanergy, dążą do obniżania kosztów przez miniaturyzację nieporęcznych urządzeń montowanych na dachu. Innoluce produkuje układy mikroelektromechanicznych (MEMS) modułów, które zawierają małe, sterowane mikrokontrolerami lustra i mogą być wykorzystywane do kierowania wiązki laserowej w systemach czujnikowych.
Największymi rywalami Infineona na rynku samochodowym, którzy również szybko rozwijają chipy kontrolujące czujniki niezbędne do samodzielnego prowadzenia pojazdów są firmy NXP i STMicroelectronics.
źródło: Reuters