Tencent wkracza na japoński rynek

| Gospodarka Mikrokontrolery i IoT

Chińska firma Tencent Holdings, zajmująca się rozrywką elektroniczną i mediami społecznościowymi, przechodzi proces restrukturyzacji, którego efektem ma być między innymi rozszerzenie zakresu działalności o usługi dla sektora biznesowego. W związku z tym, w piątek spółka ogłosiła, że wchodzi na japoński rynek usług chmurowych, a za cel postawiła sobie osiągnięcie pięciokrotnego wzrostu międzynarodowych przychodów pochodzących z tego segmentu.

Tencent wkracza na japoński rynek

Tencent Cloud to drugi co do wielkości dostawca usług chmurowych w Chinach, tuż obok Alibaba Cloud. Według rocznego raportu firmy, jej dopiero powstający biznes usług chmurowych przyniósł w 2018 r. przychód w wysokości 9,1 mld juanów (1,32 mld dolarów), co stanowiło 3% całkowitych przychodów Tencenta. W ramach zmian przedsiębiorstwo współpracować będzie z japońskimi firmami, takimi jak Pitaya i E-business.

źródło: Reuters