Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami

W kampusie firmy w kalifornijskim Palo Alto firma Ford ogłosiła, że do roku 2021 wprowadzi na rynek całkowicie autonomiczny samochód. Podczas prezentacji planów przedstawiciel Forda Raj Nair wyjaśniał, że amerykański producent będzie konstruował pojazd całkowicie od podstaw, podobnie jak czyni to Google. Autonomiczny ford zostanie zaprojektowany dla firm przewozowych, jak np. korporacje taksówkowe. Dopiero w późniejszym czasie udostępniony zostanie klientom indywidualnym.

Posłuchaj
00:00

Samochód Forda ma być pozbawiony kierownicy i pedałów. To zupełnie inne podejście niż realizowane u Mercedesa czy Tesli. Konkurenci starają się dołączać elementy automatycznego prowadzenia do samochodów konwencjonalnych. W lipcu firmy BMW, Intel i Mobileye zaprezentowały plan udostępnienia autonomicznego pojazdu także w ciągu najbliższych pięciu lat, jednak będzie on posiadał kierownicę.

Ford rozwinie swoje centrum badawczo-rozwojowe w Palo Alto, w którym chce podwoić zatrudnienie - jeszcze w bieżącym roku ośrodek ten będzie miał blisko 300 pracowników.

źródło: WNP

Powiązane treści
Ford zainwestuje w elektryfikację 11 miliardów dolarów
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Intel zainwestuje 250 milionów dolarów w autonomiczne pojazdy
Volvo testuje autonomiczne ciężarówki
W Pittsburghu autonomiczne samochody Ubera przewożą pierwszych pasażerów
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Uber przejął Otto i razem z Volvo udostępni w swojej sieci taksówki bez kierowcy
Ford otworzył nowe centrum badawcze w Dolinie Krzemowej
Ford zainwestuje 850 mln dolarów w budowę pojazdów elektrycznych w Michigan
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów