Uber przejął Otto i razem z Volvo udostępni w swojej sieci taksówki bez kierowcy

Uber poinformował o przejęciu Otto, nowej firmy inżynierskiej z segmentu automatyki ruchu drogowego. Opracowana przez Otto technologia umożliwia autonomiczną jazdę ciężarówek po drogach publicznych bez udziału kierowcy. Według Anthony’ego Levandowskiego, współzałożyciela Otto, autonomiczne ciężarówki i samochody już jeżdżą po drogach pod patronatem jego firmy w Pittsburghu w Pensylwanii, gdzie Otto i Uber dysponują Centrum Zaawansowanych Technologii.

Posłuchaj
00:00

Kolejnym krokiem Ubera i Otto w tym kierunku będzie dopracowanie technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów i sprzedaż licencji na nią producentom samochodów. Zaawansowane prace wdrożeniowe nowej technologii Uber prowadzi we współpracy z Volvo. W nadchodzących tygodniach Volvo ma dostarczyć Uberowi pierwszą flotę autonomicznych taksówek. Modele taxi Volvo XC90s najpierw wyjadą na drogi w Pittsburghu.

Początkowo przejazdy taksówkami będą miały charakter testowy, kierowca pozostanie za kierownicą, a pasażer nie zapłaci za przejazd. Inny odcinek możliwej współpracy pomiędzy Volvo a Uberem to tworzenie inteligentnych map, wyświetlanych w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem nowo pojawiających się na drodze przeszkód.

Powiązane treści
Samochody Volvo będą się ze sobą automatycznie komunikować
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
W Pittsburghu autonomiczne samochody Ubera przewożą pierwszych pasażerów
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Beijer dostarczył Volvo system interfejsów HMI
PayPal zainwestuje w Ubera 500 mln dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów