Ford zainwestuje w elektryfikację 11 miliardów dolarów

Koncern Ford znacznie zwiększy swoje planowane inwestycje w pojazdy elektryczne. W niedzielę na pokazie w Detroit przewodniczący Ford Motor Company Bill Ford zapowiedział, że do 2022 roku firma zainwestuje 11 mld dolarów, by mieć w ofercie 40 hybrydowych i całkowicie elektrycznych pojazdów. Wśród zelektryfikowanych modeli 16 to pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe - hybrydy typu plug-in.

Posłuchaj
00:00

Wartość inwestycji jest znacznie wyższa od wcześniej ogłoszonego celu inwestycyjnego w wysokości 4,5 mld dolarów do roku 2020. Koszty inżynieryjne, badawcze i rozwojowe Forda za 2016 rok (ostatni w pełni zamknięty rok) wyniosły 7,3 mld dolarów, a za 2015 - 6,7 mld.

- Weźmiemy nasze najważniejsze, najpopularniejsze i najbardziej kultowe modele samochodów i poddamy je elektryfikacji. Jeśli przy elektryfikacji chcemy odnieść sukces, musimy to zrobić z samochodami, które już są popularne - mówił do dziennikarzy Bill Ford.

Producent deklaruje, że wprowadzi na rynek wysokowydajny elektryczny samochód dostawczy do roku 2020. W fabryce w Dearborn, w stanie Michigan zamierza rozpocząć produkcję hybrydowej wersji popularnej ciężarówki F-150. Niektóre pojazdy elektryczne mają być produkowane przez spółki JV Forda w Chinach i kierowane na rynek chiński. Jednym z celów zespołu Forda "Team Edison" jest rozwijanie na różnych rynkach partnerstw w zakresie elektrycznych pojazdów.

General Motors, Toyota i Volkswagen już przedstawiły agresywne plany rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych i kierowania ich do klientów, którzy oczekują luksusu, osiągów i stylu nadwozia SUV - lub też wszystkich tych trzech atrybutów w jednym pojeździe. Tesla odnosi sukcesy w tworzeniu elektrycznych sedanów i SUV-ów. Toyota chce w pierwszej połowie lat dwudziestych wprowadzić na rynek przełomową technologię akumulatorów. Volkswagen oświadczył w listopadzie, że do końca 2022 roku wyda 40 mld dolarów na samochody elektryczne, autonomiczne prowadzenie oraz nowe usługi mobilne - znacznie więcej niż wtedy, gdy dwa miesiące wcześniej ogłosił, że do roku 2030 zainwestuje ponad 20 mld euro w samochody elektryczne i autonomiczne.

Chiny, Indie, Francja i Wielka Brytania ogłosiły plany wycofania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi i paliwami kopalnymi w latach 2030-2040.

Na zdjęciu: Bill Ford, przewodniczący Ford Motor Company i Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny, prezentują model Forda Rangera na rok 2019 podczas przeglądu prasowego Forda na wystawie North American International Auto Show w Detroit, 14 stycznia 2018 roku (zdręcie: Reuters/Rebecca Cook)

źródło: Reuters

Powiązane treści
Ford zainwestuje 850 mln dolarów w budowę pojazdów elektrycznych w Michigan
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Ford otworzył nowe centrum badawcze w Dolinie Krzemowej
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Ford zbuduje w Michigan fabrykę akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów