Ford zainwestuje w elektryfikację 11 miliardów dolarów

Koncern Ford znacznie zwiększy swoje planowane inwestycje w pojazdy elektryczne. W niedzielę na pokazie w Detroit przewodniczący Ford Motor Company Bill Ford zapowiedział, że do 2022 roku firma zainwestuje 11 mld dolarów, by mieć w ofercie 40 hybrydowych i całkowicie elektrycznych pojazdów. Wśród zelektryfikowanych modeli 16 to pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe - hybrydy typu plug-in.

Posłuchaj
00:00

Wartość inwestycji jest znacznie wyższa od wcześniej ogłoszonego celu inwestycyjnego w wysokości 4,5 mld dolarów do roku 2020. Koszty inżynieryjne, badawcze i rozwojowe Forda za 2016 rok (ostatni w pełni zamknięty rok) wyniosły 7,3 mld dolarów, a za 2015 - 6,7 mld.

- Weźmiemy nasze najważniejsze, najpopularniejsze i najbardziej kultowe modele samochodów i poddamy je elektryfikacji. Jeśli przy elektryfikacji chcemy odnieść sukces, musimy to zrobić z samochodami, które już są popularne - mówił do dziennikarzy Bill Ford.

Producent deklaruje, że wprowadzi na rynek wysokowydajny elektryczny samochód dostawczy do roku 2020. W fabryce w Dearborn, w stanie Michigan zamierza rozpocząć produkcję hybrydowej wersji popularnej ciężarówki F-150. Niektóre pojazdy elektryczne mają być produkowane przez spółki JV Forda w Chinach i kierowane na rynek chiński. Jednym z celów zespołu Forda "Team Edison" jest rozwijanie na różnych rynkach partnerstw w zakresie elektrycznych pojazdów.

General Motors, Toyota i Volkswagen już przedstawiły agresywne plany rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych i kierowania ich do klientów, którzy oczekują luksusu, osiągów i stylu nadwozia SUV - lub też wszystkich tych trzech atrybutów w jednym pojeździe. Tesla odnosi sukcesy w tworzeniu elektrycznych sedanów i SUV-ów. Toyota chce w pierwszej połowie lat dwudziestych wprowadzić na rynek przełomową technologię akumulatorów. Volkswagen oświadczył w listopadzie, że do końca 2022 roku wyda 40 mld dolarów na samochody elektryczne, autonomiczne prowadzenie oraz nowe usługi mobilne - znacznie więcej niż wtedy, gdy dwa miesiące wcześniej ogłosił, że do roku 2030 zainwestuje ponad 20 mld euro w samochody elektryczne i autonomiczne.

Chiny, Indie, Francja i Wielka Brytania ogłosiły plany wycofania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi i paliwami kopalnymi w latach 2030-2040.

Na zdjęciu: Bill Ford, przewodniczący Ford Motor Company i Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny, prezentują model Forda Rangera na rok 2019 podczas przeglądu prasowego Forda na wystawie North American International Auto Show w Detroit, 14 stycznia 2018 roku (zdręcie: Reuters/Rebecca Cook)

źródło: Reuters

Powiązane treści
Ford zainwestuje 850 mln dolarów w budowę pojazdów elektrycznych w Michigan
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Ford otworzył nowe centrum badawcze w Dolinie Krzemowej
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Ford zbuduje w Michigan fabrykę akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów