Ford zainwestuje w elektryfikację 11 miliardów dolarów

Koncern Ford znacznie zwiększy swoje planowane inwestycje w pojazdy elektryczne. W niedzielę na pokazie w Detroit przewodniczący Ford Motor Company Bill Ford zapowiedział, że do 2022 roku firma zainwestuje 11 mld dolarów, by mieć w ofercie 40 hybrydowych i całkowicie elektrycznych pojazdów. Wśród zelektryfikowanych modeli 16 to pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe - hybrydy typu plug-in.

Posłuchaj
00:00

Wartość inwestycji jest znacznie wyższa od wcześniej ogłoszonego celu inwestycyjnego w wysokości 4,5 mld dolarów do roku 2020. Koszty inżynieryjne, badawcze i rozwojowe Forda za 2016 rok (ostatni w pełni zamknięty rok) wyniosły 7,3 mld dolarów, a za 2015 - 6,7 mld.

- Weźmiemy nasze najważniejsze, najpopularniejsze i najbardziej kultowe modele samochodów i poddamy je elektryfikacji. Jeśli przy elektryfikacji chcemy odnieść sukces, musimy to zrobić z samochodami, które już są popularne - mówił do dziennikarzy Bill Ford.

Producent deklaruje, że wprowadzi na rynek wysokowydajny elektryczny samochód dostawczy do roku 2020. W fabryce w Dearborn, w stanie Michigan zamierza rozpocząć produkcję hybrydowej wersji popularnej ciężarówki F-150. Niektóre pojazdy elektryczne mają być produkowane przez spółki JV Forda w Chinach i kierowane na rynek chiński. Jednym z celów zespołu Forda "Team Edison" jest rozwijanie na różnych rynkach partnerstw w zakresie elektrycznych pojazdów.

General Motors, Toyota i Volkswagen już przedstawiły agresywne plany rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych i kierowania ich do klientów, którzy oczekują luksusu, osiągów i stylu nadwozia SUV - lub też wszystkich tych trzech atrybutów w jednym pojeździe. Tesla odnosi sukcesy w tworzeniu elektrycznych sedanów i SUV-ów. Toyota chce w pierwszej połowie lat dwudziestych wprowadzić na rynek przełomową technologię akumulatorów. Volkswagen oświadczył w listopadzie, że do końca 2022 roku wyda 40 mld dolarów na samochody elektryczne, autonomiczne prowadzenie oraz nowe usługi mobilne - znacznie więcej niż wtedy, gdy dwa miesiące wcześniej ogłosił, że do roku 2030 zainwestuje ponad 20 mld euro w samochody elektryczne i autonomiczne.

Chiny, Indie, Francja i Wielka Brytania ogłosiły plany wycofania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi i paliwami kopalnymi w latach 2030-2040.

Na zdjęciu: Bill Ford, przewodniczący Ford Motor Company i Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny, prezentują model Forda Rangera na rok 2019 podczas przeglądu prasowego Forda na wystawie North American International Auto Show w Detroit, 14 stycznia 2018 roku (zdręcie: Reuters/Rebecca Cook)

źródło: Reuters

Powiązane treści
Ford zainwestuje 850 mln dolarów w budowę pojazdów elektrycznych w Michigan
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Ford otworzył nowe centrum badawcze w Dolinie Krzemowej
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Ford zbuduje w Michigan fabrykę akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Komponenty
Chiny prezentują największy na świecie superkomputer inspirowany mózgiem małpy
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów