Polskie samorządy zainteresowane elektromobilnością

Około jedna trzecia polskich samorządów lokalnych jest zainteresowana rozwojem elektromobilności na swoim terenie, twierdzą konsultanci KPMG. Rynek samochodów elektrycznych czeka dość dynamiczny rozwój. Przy wymianie starego samochodu na nowy, lub jeśli klient będzie rozważał zakup samochodu elektrycznego, zastanowi się czy jest sieć ładowarek, przewiduje KPMG.

Posłuchaj
00:00

Dużo samochodów, które jeżdżą w obrębie miasta i okolic, np. samochody straży miejskiej i miejskich spółek wodociągowych czy komunalnych, pokonuje w ciągu dnia stosunkowo niewielkie odległości, do około 100 km. Taką odległość przejedzie każdy samochód elektryczny na jednym ładowaniu, nie trzeba więc go ładować w ciągu dnia, a z ładowarek można korzystać na 2 zmiany.

Jest też mowa o przerabianiu samochodów spalinowych na elektryczne, podobnie do przeróbki samochodów na gaz - według KPMG taka przeróbka spłaci się w mniejszych kosztach eksploatacji w około półtora roku czy dwa lata. W finansowanie włączyć się mogą przedsiębiorstwa i niektóre instytucje finansowe. Dzięki temu miasto uzyska tańszy transport, ponieważ prąd kosztuje mniej niż paliwo. Przy tym ogranicza się także hałas i zmniejsza emisję spalin, co poprawia jakość powietrza. Takie rozwiązania nie będą opłacalne jednak w każdym mieście, najlepsze efekty uzyska się w miastach dużych i średnich.

źródło: WNP

Powiązane treści
Powstanie klasa kształcąca techników elektromobilności
Powstanie klasa kształcąca techników elektromobilności
Czy Chiny zdominują światowy rynek samochodów elektrycznych?
Ursus zamierza budować elektryczne ciągniki
Jak upowszechnić elektryczne samochody?
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
BMW chce sprzedać w 2017 roku 100 tysięcy elektrycznych samochodów
Renault ma wizję elektrycznego samochodu dla Chin
Solaris zrealizuje największe w Polsce zamówienie na autobusy elektryczne
Chińskie LeEco zainwestuje 1,8 mld dolarów w fabrykę samochodów elektrycznych
Katowice wykształcą projektantów elektrycznych samochodów
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Porsche rywalizuje z Teslą w dziedzinie elektrycznych samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów