Czy Chiny zdominują światowy rynek samochodów elektrycznych?

Od 2009 roku w Chinach funkcjonują dopłaty do produkcji pojazdów elektrycznych. Według ministerstwa finansów na koniec 2015 roku suma dopłat przekroczyła 33,4 mld juanów, czyli około 4,81 mld dolarów. Program dopłat jest wygaszany i ma być zakończony w 2020 roku. Wówczas chińskie fabryki mają produkować już blisko 7 mln aut rocznie. Według planów rządu Państwa Środka na tamtejszym rynku w 2020 roku sprzedane ma być 2 mln elektrycznych samochodów, czyli przeszło dwukrotnie więcej niż sprzedano ich w 2015 r. na całym świecie.

Posłuchaj
00:00

Jak informuje China Daily, w 2016 roku 6 firm uzyskało pozwolenia na budowę fabryk elektrycznych pojazdów, których łączne moce produkcyjne do 2020 roku mają osiągnąć poziom 1,13 mln aut. Z fabrykami firm powiązanych z internetem liczba ta ma przekroczyć 2 mln, a łącznie z produkcją fabryk 13 koncernów motoryzacyjnych zbliży się do 7 mln. Według planów zawartych w inicjatywie EVI 2020 w roku 2020 na świecie ma jeździć 20 mln elektrycznych aut, co oznacza, że co trzecie pochodziłoby z chińskiej fabryki.

źródło: WNP

Powiązane treści
W Polsce auta elektryczne oddalają się wraz z horyzontem
Rząd inwestuje w e-auta
Co dalej z chińskimi inwestycjami zagranicznymi?
Chińskie fabryki intensyfikują proces robotyzacji
Chiński przemysł półprzewodnikowy rusza do walki o doświadczonych menadżerów i inżynierów
Samochody elektryczne - co sprzyja ich upowszechnianiu?
Chiny rozwijają fabryki półprzewodników - w 2018 roku zainwestują 10 mld dolarów
Polskie samorządy zainteresowane elektromobilnością
Ursus zamierza budować elektryczne ciągniki
Jak upowszechnić elektryczne samochody?
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
BMW chce sprzedać w 2017 roku 100 tysięcy elektrycznych samochodów
Renault ma wizję elektrycznego samochodu dla Chin
Chińskie LeEco zainwestuje 1,8 mld dolarów w fabrykę samochodów elektrycznych
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Porsche rywalizuje z Teslą w dziedzinie elektrycznych samochodów
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów