DARPA stawia na rozwój baterii słonecznych

Działająca przy Pentagonie agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych (DARPA) inwestuje 3,8 mln dol. w rozwój wydajnych ogniw fotowoltaicznych przydatnych w ekstremalnych warunkach bojowych i środowiskowych.

Posłuchaj
00:00

 

Ufundowanym przez DARPA projektem zajmuje się Instytut Konwersji Energii (IEC) przy Uniwersytecie Delaware, który prowadzi badania nad przenośnymi rozwiązaniami fotowoltaicznymi od 7 lat. Lekkie, przenośne ogniwa fotowoltaiczne opracowywane w ramach projektu będą zbudowane z cienkowarstwowych, elastycznych komponentów, dzięki czemu można je będzie przyczepiać do różnego rodzaju nośników, od namiotów po mundury wojskowe.

Panele słoneczne mają zapewnić energię na polu walki wystarczającą do zasilania wentylatorów, laptopów czy oświetlenia. Agencja pracuje m.in. nad poprawą wydajności ogniw, obecnie na poziomie 10%, którą chce podwoić. Najprawdopodobniej, po potwierdzeniu skuteczności rozwiązań w warunkach bojowych, zaczną one trafiać także do zastosowań cywilnych.

Powiązane treści
Targi Technologii Bezpieczeństwa
DARPA zamówiła u Nvidii procesory do dronów za 20 mln dolarów
Rynek ogniw słonecznych - nowe pomysły technologiczne
Rynek ogniw słonecznych odczuje skutki kryzysu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów