DARPA stawia na rozwój baterii słonecznych

Działająca przy Pentagonie agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych (DARPA) inwestuje 3,8 mln dol. w rozwój wydajnych ogniw fotowoltaicznych przydatnych w ekstremalnych warunkach bojowych i środowiskowych.

Posłuchaj
00:00

 

Ufundowanym przez DARPA projektem zajmuje się Instytut Konwersji Energii (IEC) przy Uniwersytecie Delaware, który prowadzi badania nad przenośnymi rozwiązaniami fotowoltaicznymi od 7 lat. Lekkie, przenośne ogniwa fotowoltaiczne opracowywane w ramach projektu będą zbudowane z cienkowarstwowych, elastycznych komponentów, dzięki czemu można je będzie przyczepiać do różnego rodzaju nośników, od namiotów po mundury wojskowe.

Panele słoneczne mają zapewnić energię na polu walki wystarczającą do zasilania wentylatorów, laptopów czy oświetlenia. Agencja pracuje m.in. nad poprawą wydajności ogniw, obecnie na poziomie 10%, którą chce podwoić. Najprawdopodobniej, po potwierdzeniu skuteczności rozwiązań w warunkach bojowych, zaczną one trafiać także do zastosowań cywilnych.

Powiązane treści
Targi Technologii Bezpieczeństwa
DARPA zamówiła u Nvidii procesory do dronów za 20 mln dolarów
Rynek ogniw słonecznych - nowe pomysły technologiczne
Rynek ogniw słonecznych odczuje skutki kryzysu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów