W Warszawie będą jeździć elektryczne Solarisy

W ubiegłym tygodniu Solaris podpisał z warszawskimi Miejskimi Zakładami Autobusowymi kontrakt na dostawę 10 miejskich pojazdów Solaris Urbino 12 electric. Pierwsze ciche autobusy MZA otrzyma w maju 2015 r., a do końca czerwca dostarczone będą już wszystkie. Solarisy Urbino electric dla Warszawy będą napędzane silnikami o mocy 160 kW, a zamontowane w nich baterie będą miały pojemność przekraczającą 200 kWh. Konstrukcja pojazdów umożliwi w późniejszym czasie zainstalowanie w nich systemu szybkiego ładowania dachowego.

Posłuchaj
00:00

Umowa Solarisa i MZA to pierwszy w Polsce tak duży kontrakt na zakup autobusów elektrycznych. Do 2016 r. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie mają dysponować co najmniej 30 autobusami elektrycznymi. Pierwsze pojazdy skierowane zostaną do obsługi Traktu Królewskiego.

Ogłoszony wcześniej przetarg na dostawę autobusów elektrycznych wygrała chińska firma BYD. Solaris zaskarżył przetarg w wyniku czego ostatecznie pojazdy pochodzić będą od polskiego producenta z Bolechowa.

źródło: wyborcza.biz

Powiązane treści
Solaris zrealizuje największe w Polsce zamówienie na autobusy elektryczne
Na warszawskie ulice wyjadą Solarisy z solarnymi panelami
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów