W Warszawie będą jeździć elektryczne Solarisy

W ubiegłym tygodniu Solaris podpisał z warszawskimi Miejskimi Zakładami Autobusowymi kontrakt na dostawę 10 miejskich pojazdów Solaris Urbino 12 electric. Pierwsze ciche autobusy MZA otrzyma w maju 2015 r., a do końca czerwca dostarczone będą już wszystkie. Solarisy Urbino electric dla Warszawy będą napędzane silnikami o mocy 160 kW, a zamontowane w nich baterie będą miały pojemność przekraczającą 200 kWh. Konstrukcja pojazdów umożliwi w późniejszym czasie zainstalowanie w nich systemu szybkiego ładowania dachowego.

Posłuchaj
00:00

Umowa Solarisa i MZA to pierwszy w Polsce tak duży kontrakt na zakup autobusów elektrycznych. Do 2016 r. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie mają dysponować co najmniej 30 autobusami elektrycznymi. Pierwsze pojazdy skierowane zostaną do obsługi Traktu Królewskiego.

Ogłoszony wcześniej przetarg na dostawę autobusów elektrycznych wygrała chińska firma BYD. Solaris zaskarżył przetarg w wyniku czego ostatecznie pojazdy pochodzić będą od polskiego producenta z Bolechowa.

źródło: wyborcza.biz

Powiązane treści
Solaris zrealizuje największe w Polsce zamówienie na autobusy elektryczne
Na warszawskie ulice wyjadą Solarisy z solarnymi panelami
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów