Cyfrowe lusterko w elektrycznym Audi

Elektryczne Audi R8 e-tron w odróżnieniu od modelu R8 Coupe nie ma tylnej szyby, więc zastosowanie konwencjonalnego lusterka wstecznego jest niemożliwe. Rozwiązaniem tego problemu stało się "cyfrowe" lusterko stosowane już np. w samochodach sportowych.

Posłuchaj
00:00

System opracowany przez Audi składa się z kamery umieszczonej z tyłu pojazdu tuż poniżej trzeciego światła stopu oraz 7,7-calowego wyświetlacza AMOLED zainstalowanego w kabinie pasażerskiej w miejscu tradycyjnego lusterka.

Wyświetlacz jest lżejszy i cieńszy od klasycznego ekranu LCD, a także bardziej energooszczędny. Podczas jazdy nocą, cyfrowe lusterko przyciemnia się, aby zapobiec oślepieniu kierowcy przez światła pojazdów jadących z tyłu. Ekran można też całkowicie wyłączyć.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

Powiązane treści
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Media cyfrowe siłą napędową technologii analogowych
Polski rynek telewizji cyfrowej w czołówce Europy
Multimetry cyfrowe z funkcją rejestratora danych i wizualizacją
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów