Polski rynek telewizji cyfrowej w czołówce Europy

| Gospodarka Artykuły

Liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce zwiększy się do ponad 13,3 mln do końca 2015 r. prognozują w swoim raporcie analitycy PricewaterhouseCoopers. Polski rynek mediów będzie się rozwijał w tempie 7,1%, czyli szybciej niż inne kraje Europy Zachodniej, osiągając w ciągu czterech lat wartość 12,6 mld dol. Jest to znaczący wzrost w stosunku do prognoz z 2010 r., które wynosiły tylko 8,9 mld dol.

Polski rynek telewizji cyfrowej w czołówce Europy
Duża w tym zasługa inwestycji niezbędnych do wprowadzenia w naszym kraju nadawania w systemie cyfrowym, które wymusza na nas Unia Europejska. Pod względem użytkowników płatnej telewizji Polska plasuje się na piątym miejscu w regionie EMEA zaraz po Rosji i Wielkiej Brytanii. Największe dochody z reklam planowane są na rok 2012 głównie ze względu na przypadające w naszym kraju mistrzostwa Euro 2012.