Dla porównania, liczba producentów pojazdów spalinowych nieco przekracza 100. Są to w większości firmy nierentowne, działające dzięki wsparciu władz. W przypadku producentów pojazdów elektrycznych analitycy są zdania, że w ciągu najbliższych lat utrzyma się tylko około 1% powstających start-upów. Będą one musiały stawić czoła silnej konkurencji ze strony motoryzacyjnych koncernów zagranicznych, jak np. Tesla, która w nowej fabryce w Szanghaju zamierza produkować 500 tys. samochodów elektrycznych rocznie.
Chiny są aktualnie największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat wysokość państwowych subsydiów na zakup pojazdów elektrycznych wyniosła łącznie 15 mld dolarów. W pierwszej połowie 2018 r. sprzedano tu około 412 tys. samochodów z napędem elektrycznym, z czego 313 tys. to auta całkowicie elektryczne, a 99 tys. - hybrydy plug-in.
Źródło: ORPA