Podczas pandemii COVID-19 wiele krajów wprowadziło całkowitą blokadę, co wpłynęło na produkcję stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ich wytwarzanie i transport zostały zakłócone. Obecnie większość producentów samochodów i dostawców ładowarek w sposób ograniczony wznowiła działanie jednak zawieszenie produkcji podczas pandemii i niższy popyt mogą znacząco wpłynąć na transakcje dotyczące pojazdów elektrycznych.
Oczekuje się, że najszybszy wzrost na światowym rynku urządzeń do zasilania pojazdów elektrycznych wykaże region Azji i Pacyfiku. Sprzyjać temu mają rosnące inwestycje w infrastrukturę ładowania, dofinansowanie rządowe oraz nieustanny postęp technologiczny. Dzięki temu postępowi i rozwijającemu się między producentami samochodów partnerstwu na rzecz rozwoju sieci szybkiego ładowania, również Europa obejmie znaczny udział w przychodach na omawianym rynku.
Źródło: electronicsB2B.com