LG uruchamia pierwszą amerykańską fabrykę ładowarek do pojazdów elektrycznych

Firma LG Electronics w połowie stycznia zapoczątkowała nową erę innowacji w północnym Teksasie, otwierając w Fort Worth swój pierwszy w USA zakład montażu stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Posunięcie to ma na celu wzmocnienie amerykańskiej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i lokalne utworzenie nowych miejsc pracy.

Posłuchaj
00:00

Otwarcie fabryki LG oznacza zwiększenie roli obszaru Dallas-Fort Worth w produkcji ładowarek do pojazdów elektrycznych. Obecnie na powierzchni 30 tys. stóp kwadratowych rozpoczyna się montaż ładowarek poziomu 2, wprowadzenie do oferty ładowarek prądu stałego poziomu 3 zaplanowano na wiosnę, a do końca bieżącego roku ma ruszyć montaż ultraszybkich ładowarek o mocy 350 kW.

Cała fabryka LG produkująca ładowarki do pojazdów elektrycznych w USA będzie miała roczną zdolność produkcyjną na poziomie ponad 10 tys. sztuk. Początkowo działalność w zakresie ładowarek pojazdów elektrycznych zajmie około 60 tys. stóp kwadratowych w budynku o powierzchni 100 tys. stóp kwadratowych, co pozostawia miejsce na rozbudowę w nadchodzących latach, w miarę rozwoju firmy.

Nowa fabryka korzysta w 100% z zielonej energii. Bazuje na wieloletniej obecności firmy LG w Fort Worth, gdzie od 30 lat mieści się jej centrum dystrybucyjne elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego o powierzchni miliona stóp kwadratowych.

Najnowsza inwestycja LG Electronics to znaczący krok w rozwiązaniu problemu niechęci wielu Amerykanów do korzystania z pojazdów elektrycznych ze względu na niewystarczające możliwości ładowania. Stworzy liczne miejsca pracy w północnym Teksasie, potwierdzając zaangażowanie LG w ten region, jako przyszłe centrum innowacji i produkcji.

Źródło: LG, electronicsB2B.com

Powiązane treści
Rewolucja SiC w ładowaniu samochodów elektrycznych
LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology dostawcami akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie
LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA
Rynek pojazdów elektrycznych adoptuje nowe technologie, by nie zatrzymać rozwoju
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Komponenty
Nowa generacja chipów – fotonika otwiera drogę do superwydajnej AI
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów