LG rozpocznie wkrótce masową produkcję baterii 4680

Firma Energy Solution ujawniła harmonogram dotyczący masowej produkcji baterii 4680. Prawdopodobnie w pierwszej kolejności ogniwa będą przeznaczone dla Tesli. Media donoszą, że zainteresowanie akumulatorami cylindrycznymi o średnicy 46 mm wyrazili również producenci pojazdów elektrycznych Rivian i Mercedes-Benz, i mogą nawiązać współpracę z LGES.

Posłuchaj
00:00

Według południowokoreańskich mediów ET News, dyrektor generalny LGES Kim Dong-Myung powiedział niedawno, że firma rozpocznie masową produkcję akumulatorów 4680 już w sierpniu 2024 r. Mówi się, że pierwszym pojazdem elektrycznym, w którym zastosowany będzie ten akumulator, ma być Tesla Cybertruck. Bateria 4680, która pozwala efektywnie obniżyć koszty produkcji, ma pięciokrotnie większą pojemność energetyczną niż bateria 2170.

Tesla wprowadziła na rynek Cybertrucka pod koniec 2023 roku i sama produkuje akumulatory 4680 do tego pojazdu. Źródła podają, że ponieważ Tesla nadal odnotowuje niższy wskaźnik wydajności swoich akumulatorów 4680, zwróciła się do LGES o przyspieszenie rozpoczęcia dostaw ogniw 4680. Dlatego koreańska firma może rozpocząć masową produkcję już w lipcu.

Firma LGES w ramach prób rozpoczęła produkcję baterii 4680 w swojej fabryce w Ochang, w Korei Południowej. Chociaż nie osiągnęła jeszcze pełnych mocy wytwórczych, obecne tempo produkcji pomoże Tesli ustabilizować wykorzystywanie akumulatorów.

Cylindryczne akumulatory nowej generacji LGES uważnie obserwuje kilku międzynarodowych producentów samochodów. Według doniesień, Rivian i Mecedes-Benz rozpoczęły rozmowy z LGES na temat podpisania umowy na dostawy, prawdopodobnie wykraczające poza akumulator 4680. Pod uwagę brane są także akumulatory 4695 i 46120, które również mają średnicę 46 mm, ale inną wysokość. Firma LGES nazywa te produkty serią 46.

Jeśli firmie uda się poszerzyć bazę klientów, popyt na nowe cylindryczne akumulatory LGES będzie szybko rosnąć. Po rozpoczęciu masowej produkcji tych baterii w Ochang, firma LGES planuje uruchomić ich wytwarzanie w swoich fabrykach w Nanjing, w Chinach i w Arizonie, w USA.

Główni południowokoreańscy producenci nadal opracowują swoje wersje akumulatorów. Firma LGES jako jedyna sfinalizowała harmonogram produkcji ogniw 4680, co przyniesie korzyści jej udziałowi w rynku. Samsung SDI nazwał swoje cylindryczne akumulatory o średnicy 46 mm "46pi" i przygotowuje się do produkcji seryjnej. SK On rozpoczęło prace nad akumulatorami cylindrycznymi później niż konkurencja.

Panasonic - główny dostawca akumulatorów Tesli - zamierzał rozpocząć masową produkcję baterii 4680 w roku finansowym 2023, który kończy się w marcu roku 2024. Później japońska firma przełożyła uruchomienie produkcji na pierwszą połowę roku podatkowego 2024, kończącą się we wrześniu. Ponieważ Panasonic i LGES mają podobny harmonogram wdrażania tych akumulatorów do produkcji, konkurencja między obiema firmami o zamówienia Tesli przyciąga uwagę branży.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
LG zrealizuje wielomiliardowy kontrakt na baterie 4680
Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault
Ola Electric rozpoczyna produkcję ogniw akumulatorowych 4680
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Panasonic rozpocznie masową produkcję baterii 4680 dla Tesli
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Gospodarka
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Gospodarka
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów