Panasonic rozpocznie masową produkcję baterii 4680 dla Tesli

| Gospodarka Zasilanie

Firma Panasonic poinformowała niedawno, że rozpocznie masową produkcję nowych baterii litowo-jonowych dla Tesli w roku podatkowym kończącym się w marcu 2024. Jednostka Energy Company otworzy nowy zakład produkcyjny dysponujący dwiema liniami produkcyjnymi w swojej fabryce Wakayama, w zachodniej Japonii. Panasonic nie ujawnił przewidywanych kosztów rozbudowy. Według wcześniejszych doniesień Nikkei Asia, Panasonic planuje zainwestować w fabrykę 80 mld jenów, czyli 692 mln dolarów.

Panasonic rozpocznie masową produkcję baterii 4680 dla Tesli

Nowe ogniwa akumulatorowe zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas Tesla Battery Day w październiku 2020 r. "Tesla 4680", czyli akumulator mający 46 milimetrów szerokości i 80 milimetrów wysokości jest około pięć razy większy niż obecnie przez Teslę wykorzystywany. Oznacza to, że ​​amerykański producent pojazdów elektrycznych będzie w stanie obniżyć koszty produkcji. Oczekuje się również, że nowy zespół napędowy poprawi zasięg pojazdu, co może pomóc Tesli zwiększyć zainteresowanie samochodami elektrycznymi.

W październiku 2021 r. Panasonic przeniósł wszystkie działania związane z akumulatorami do swojej nowej jednostki, której CEO został Kazuo Tadanobu. Japoński gigant produkcyjny zaprezentował własne ogniwo 4680, opracowane z Teslą. Panasonic, będąc najstarszym partnerem Tesli w dziedzinie baterii, jest jednym z kilku producentów akumulatorów, którzy chcą produkować ogniwa 4680 dla amerykańskiej firmy. Tesla będzie potrzebować tak wielu ogniw, że współpracuje z obecnymi dostawcami akumulatorów, aby wdrożyć ich własną produkcję.

Obecnie czynnikiem zakłócającym produkcję samochodów jest niedobór chipów. Jednak producent samochodów twierdzi, że w przyszłym roku to podaż ogniw ponownie będzie największym problemem. Zatem zwiększenie własnej produkcji i zabezpieczenie dostaw od innych producentów, takich jak Panasonic, będzie miało kluczowe znaczenie.

Pierwszym pojazdem wyposażonym w nowe ogniwo ma być Model Y produkowany w Gigafactory, w Teksasie.

źródło: Reuters, Electrek