Analitycy wskazują, że motorem rynku baterii alkalicznych stał się segment zabawek, gier elektronicznych i dronów. Przykładowo w Chinach, w 2019 roku odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej zabawek elektronicznych, który wyniósł 7,1%. Oczekuje się, że wzrost popytu na zabawki zasilane bateriami będzie miał pozytywny wpływ na rozwój rynku baterii alkalicznych.
Rosnąca popularność alternatywnych źródeł energii, takich jak akumulatory, ogranicza rynek baterii alkalicznych. Odkąd konsumenci zaczęli korzystać z urządzeń przenośnych, jak telefony komórkowe, laptopy i bezprzewodowe elektronarzędzia, zapotrzebowanie na akumulatory na przestrzeni lat znacznie wzrosło.
Na rynku baterii alkalicznych zaobserwowano nowy trend, którym jest technologia pakowania baterii. W przeszłości producenci baterii stosowali złożone systemy uszczelek i obudowy wykonane ze stalowych, grubych ścianek. W związku z tym opracowano metody umożliwiające producentom zastosowanie znacznie cieńszych i lżejszych materiałów. Rozwiązania te umożliwiły zwiększenie pojemności baterii w ramach tych samych standardów.
W grudniu 2021 roku australijski producent grafitu i anod Volt Resources ogłosił współpracę z Urban Electric Power, amerykańskim producentem baterii alkalicznych, w celu opracowania nowych technologii poprawiających wydajność ogniw.
Głównymi firmami na rynku baterii alkalicznych są Duracell, Energizer, Panasonic, Spectrum Brands Holdings, Toshiba International, Camelion Batterien, Sony, Samsung Electronics i Nanfu.
Źródło: The Business and Research