Redwood dostarczy firmie Panasonic katody o wysokiej zawartości niklu
| Gospodarka ZasilanieWedług najnowszych doniesień, materiał katodowy do produkcji ogniw akumulatorowych w nowym zakładzie w Kansas Panasonic będzie pozyskiwał od firmy Redwood Materials. Szacuje się, że fabryka ta zostanie uruchomiona do 2025 r. Zdaniem Redwood, to pierwszy przypadek wytwarzania katod w Ameryce Północnej na skalę "Gigafactory" i wykorzystania ich w produkcji ogniw akumulatorowych w USA.
Redwood podkreśla, że w Ameryce Północnej nie ma obecnie produkcji katod na dużą skalę, pomimo rosnącego zapotrzebowania na ogromne ilości materiałów katodowych dla pojazdów elektrycznych. W oficjalnym oświadczeniu wskazano, że globalny popyt na akumulatory litowo-jonowe ma wzrosnąć o ponad 500% w następnej dekadzie. Głównym czynnikiem stojącym za tym gwałtownym wzrostem jest zwiększone zapotrzebowanie na produkty przeciwdziałające zmianom klimatycznym. Ponadto wspomniano, że kluczowym elementem wszystkich akumulatorów jest materiał katody, który odpowiada za ponad połowę kosztu ogniwa. Koszt katody jest znaczny, ponieważ zawiera ona wszystkie krytyczne dla akumulatora metale – lit, nikiel i kobalt – oraz ma złożony proces produkcyjny i specyfikację funkcjonalną, która jest integralną częścią wydajności i bezpieczeństwa akumulatora pojazdu elektrycznego.
W oświadczeniu firmy Redwood zauważono, że jej partnerstwo z Panasonic Energy of North America rozpoczęło się w 2019 roku i od tego czasu odpady z produkcji ogniw z Gigafactory w Nevadzie (gdzie Panasonic produkuje ogniwa akumulatorowe) są poddawane recyklingowi przez Redwood. Dodano ponadto, że Panasonic będzie również pierwszym długoterminowym nabywcą miedzianej folii anodowej firmy Redwood, kolejnego istotnego elementu w produkcji akumulatorów litowo-jonowych. „Dzięki komponentom anodowym i katodowym stworzonym z materiałów pochodzących z recyklingu, Redwood i Panasonic tworzą prawdziwie zamkniętą pętlę dla lokalnej produkcji ogniw” – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Redwood ogłosił, że w ciągu najbliższych kilku lat wyda miliardy dolarów na skalowanie swojej technologii i fabryk, by zwiększyć produkcję katod dla akumulatorów sięgających poziomu 100 GWh, co wystarczy na 1 milion pojazdów elektrycznych do 2025 r. Redwood spodziewa się, że do 2030 r. produkcja materiałów anodowych i katodowych zabezpieczy 500 GWh ogniw rocznie, co ma wystarczyć do zasilania 5 milionów pojazdów elektrycznych.
Japoński Panasonic Holdings to duży międzynarodowy konglomerat z siedzibą w Kadoma, w Osace. Redwood Materials to amerykańska firma z siedzibą w północnej Nevadzie, która skupia się na recyklingu akumulatorów litowo-jonowych i produkcji materiałów akumulatorowych dla elektromobilności i elektrycznych systemów magazynowania.
źródło: electronicsB2B