Redwood dostarczy firmie Panasonic katody o wysokiej zawartości niklu

Według najnowszych doniesień, materiał katodowy do produkcji ogniw akumulatorowych w nowym zakładzie w Kansas Panasonic będzie pozyskiwał od firmy Redwood Materials. Szacuje się, że fabryka ta zostanie uruchomiona do 2025 r. Zdaniem Redwood, to pierwszy przypadek wytwarzania katod w Ameryce Północnej na skalę "Gigafactory" i wykorzystania ich w produkcji ogniw akumulatorowych w USA.

Posłuchaj
00:00

Redwood podkreśla, że w Ameryce Północnej nie ma obecnie produkcji katod na dużą skalę, pomimo rosnącego zapotrzebowania na ogromne ilości materiałów katodowych dla pojazdów elektrycznych. W oficjalnym oświadczeniu wskazano, że globalny popyt na akumulatory litowo-jonowe ma wzrosnąć o ponad 500% w następnej dekadzie. Głównym czynnikiem stojącym za tym gwałtownym wzrostem jest zwiększone zapotrzebowanie na produkty przeciwdziałające zmianom klimatycznym. Ponadto wspomniano, że kluczowym elementem wszystkich akumulatorów jest materiał katody, który odpowiada za ponad połowę kosztu ogniwa. Koszt katody jest znaczny, ponieważ zawiera ona wszystkie krytyczne dla akumulatora metale – lit, nikiel i kobalt – oraz ma złożony proces produkcyjny i specyfikację funkcjonalną, która jest integralną częścią wydajności i bezpieczeństwa akumulatora pojazdu elektrycznego.

W oświadczeniu firmy Redwood zauważono, że jej partnerstwo z Panasonic Energy of North America rozpoczęło się w 2019 roku i od tego czasu odpady z produkcji ogniw z Gigafactory w Nevadzie (gdzie Panasonic produkuje ogniwa akumulatorowe) są poddawane recyklingowi przez Redwood. Dodano ponadto, że Panasonic będzie również pierwszym długoterminowym nabywcą miedzianej folii anodowej firmy Redwood, kolejnego istotnego elementu w produkcji akumulatorów litowo-jonowych. „Dzięki komponentom anodowym i katodowym stworzonym z materiałów pochodzących z recyklingu, Redwood i Panasonic tworzą prawdziwie zamkniętą pętlę dla lokalnej produkcji ogniw” – czytamy w oficjalnym komunikacie.

Redwood ogłosił, że w ciągu najbliższych kilku lat wyda miliardy dolarów na skalowanie swojej technologii i fabryk, by zwiększyć produkcję katod dla akumulatorów sięgających poziomu 100 GWh, co wystarczy na 1 milion pojazdów elektrycznych do 2025 r. Redwood spodziewa się, że do 2030 r. produkcja materiałów anodowych i katodowych zabezpieczy 500 GWh ogniw rocznie, co ma wystarczyć do zasilania 5 milionów pojazdów elektrycznych.

Japoński Panasonic Holdings to duży międzynarodowy konglomerat z siedzibą w Kadoma, w Osace. Redwood Materials to amerykańska firma z siedzibą w północnej Nevadzie, która skupia się na recyklingu akumulatorów litowo-jonowych i produkcji materiałów akumulatorowych dla elektromobilności i elektrycznych systemów magazynowania.

Źródło: electronicsB2B

Powiązane treści
Posco Chemical ma warte blisko 33 mld dolarów zamówienie od Samsunga
Panasonic Holdings będzie produkować akumulatory EV dla Lucid Group
Panasonic w USA otwiera drugą fabrykę ogniw li-ion
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Panasonic rozpocznie masową produkcję baterii 4680 dla Tesli
Cyfrowa transformacja w fińskim przemyśle elektronicznym: Panasonic i Kemptron integrują produkcję z magazynem
Panasonic przejmie Blue Yonder za ponad 6 mld dolarów
Tesla i Panasonic zawarły trzyletnią umowę dotyczącą baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów