BASF Toda Battery Materials zwiększy produkcję CAM

Japoński producent materiałów katodowych BASF Toda Battery Materials (BTBM), czyli spółka joint-venture założona przez niemiecką firmę BASF i japońską firmę Toda Kogyo, zwiększy moce produkcyjne w zakresie aktywnych materiałów katodowych (CAM) stosowanych w akumulatorach litowych. Rozbudowa możliwości rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku, a dodatkowe moce produkcyjne ruszą w drugiej połowie roku 2024.

Posłuchaj
00:00

BASF i Toda posiadają odpowiednio 66 i 34% udziałów w spółce BTBM. W 2015 r. partnerzy utworzyli fabrykę w prefekturze Yamaguchi, w południowo-zachodniej Japonii. W obiekcie prowadzone są prace badawczo-rozwojowe oraz produkcja materiałów katodowych niklowo-kobaltowo-aluminiowych i niklowo-kobaltowo-manganowych dla trójskładnikowych akumulatorów litowych.

Prezes Tody, Shigeru Takaragi wyjaśniał, że realizowana ekspansja ma na celu sprostanie szybko rosnącemu popytowi na baterie litowe stosowane w pojazdach elektrycznych (EV), a także zwiększenie podaży wysokoniklowych CAM dla producentów baterii w Japonii. Rozszerzenie mocy produkcyjnych odpowiada jednemu z projektów japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu (METI) promujących inwestycje producentów w usprawnianie krajowego łańcucha dostaw i dlatego kwalifikuje się do ministerialnego subsydiowania.

Roczna zdolność produkcyjna CAM spółki BTBM wzrośnie do 6,0 ton metrycznych w 2025 r., co wystarczy do produkcji akumulatorów o pojemności 45 GWh. Według METI, w 2020 roku BTBM obejmowało około 14% światowych dostaw materiałów katodowych niklowo-kobaltowo-aluminiowych, zajmując trzecie miejsce obok japońskiego Sumitomo Metal Mining, mającego udział na poziomie 49%, oraz południowokoreańskiego EcoPro z udziałem wynoszącym 28%.

Źródło: DigiTimes, fot. BASF

Powiązane treści
BASF wzmacnia badania i rozwój dzięki potężnemu superkomputerowi
BASF i Nornickel łączą siły, by napędzić europejski przemysł baterii do pojazdów elektrycznych
Wysokie ceny energii sprzyjają firmie LUG
Enovix wprowadza w ogniwach całkowicie krzemowe anody
Naukowcy z UC San Diego opracowali nowy typ anod
Czy koszty chipów EV przewyższą koszty baterii?
Tesla zasilająca dom - czy to możliwe?
Sektor recyklingu baterii przekroczy wartość 25 mld dolarów
Panasonic rozpocznie masową produkcję baterii 4680 dla Tesli
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów