BASF i Toda posiadają odpowiednio 66 i 34% udziałów w spółce BTBM. W 2015 r. partnerzy utworzyli fabrykę w prefekturze Yamaguchi, w południowo-zachodniej Japonii. W obiekcie prowadzone są prace badawczo-rozwojowe oraz produkcja materiałów katodowych niklowo-kobaltowo-aluminiowych i niklowo-kobaltowo-manganowych dla trójskładnikowych akumulatorów litowych.
Prezes Tody, Shigeru Takaragi wyjaśniał, że realizowana ekspansja ma na celu sprostanie szybko rosnącemu popytowi na baterie litowe stosowane w pojazdach elektrycznych (EV), a także zwiększenie podaży wysokoniklowych CAM dla producentów baterii w Japonii. Rozszerzenie mocy produkcyjnych odpowiada jednemu z projektów japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu (METI) promujących inwestycje producentów w usprawnianie krajowego łańcucha dostaw i dlatego kwalifikuje się do ministerialnego subsydiowania.
Roczna zdolność produkcyjna CAM spółki BTBM wzrośnie do 6,0 ton metrycznych w 2025 r., co wystarczy do produkcji akumulatorów o pojemności 45 GWh. Według METI, w 2020 roku BTBM obejmowało około 14% światowych dostaw materiałów katodowych niklowo-kobaltowo-aluminiowych, zajmując trzecie miejsce obok japońskiego Sumitomo Metal Mining, mającego udział na poziomie 49%, oraz południowokoreańskiego EcoPro z udziałem wynoszącym 28%.
Źródło: DigiTimes, fot. BASF