Czy koszty chipów EV przewyższą koszty baterii?

Jak twierdzi CEO chińskiej firmy WM Motor Technology - Freeman Shen, z uwagi na to, że Bosch i inni pierwszorzędowi dostawcy chcą negocjować z klientami wyższe ceny chipów, koszty chipów do pojazdów elektrycznych (EV) mogą być większe niż koszty akumulatorów. Źródła branżowe zwracają uwagę, że baterie litowe kosztują średnio około 10 razy więcej niż chipy samochodowe, więc Freeman Shen prawdopodobnie odnosił się do kosztów produktów wykorzystujących układy scalone, a nie do samych chipów.

Posłuchaj
00:00

Źródła sugerują, że producenci samochodów elektrycznych borykają się obecnie z ciągłymi podwyżkami cen materiałów, niedoborami komponentów, a także z czynnikami środowiskowymi, które mogą ograniczać zdolności konsumentów do zakupu nowych pojazdów. Ich zdaniem - jeśli ceny pojazdów elektrycznych będą nadal rosły, odzwierciedlając koszty produkcji - popyt na pojazdy elektryczne prawdopodobnie spadnie.

Obserwatorzy rynku wskazują, że konkurencja o materiały i komponenty jest większa w Chinach niż w innych krajach. W rezultacie chińscy producenci EV mogą stanąć w obliczu innych okoliczności niż zagraniczni. Również popyt na inteligentną funkcjonalność pojazdów w Chinach jest inny niż na pozostałych rynkach. Przykładowo, Chiny mają najwyższy na świecie wskaźnik wykorzystania LiDAR-ów, natomiast inne kraje mają niższe wskaźniki zaadaptowania tych urządzeń ze względu na ich wysokie koszty i małą liczbę autonomicznych pojazdów poziomu 3.

Ponieważ koszty chipów samochodowych i akumulatorów stale rosną, producenci pojazdów elektrycznych obawiają się, że niektórzy klienci mogą anulować swoje zamówienia z powodu rosnących cen pojazdów elektrycznych. Obecnie chińscy producenci EV, jak NIO, XPeng, Li Auto i WM Motor, odczuwają niedobory komponentów. Wyjątkiem jest BYD, który pozostaje w zasadzie odseparowany od wspomnianych trudności, dzięki własnym zakładom produkującym chipy i akumulatory.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Szybko przybywa ładowarek e-pojazdów
Chiny wzmacniają udział w globalnym rynku baterii EV
TSMC podnosi koszty produkcji
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Wojna na Ukrainie podnosi koszty logistyki towarowej
BASF Toda Battery Materials zwiększy produkcję CAM
Koszty frachtu towarów nadal są bardzo wysokie
LG zrealizuje wielomiliardowy kontrakt na baterie 4680
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów