Chiny wzmacniają udział w globalnym rynku baterii EV

Według doniesień medialnych, udziały Korei Południowej w światowym rynku pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych w 2021 r. spadły odpowiednio o 0,8 punktu procentowego i 2 punkty procentowe rok do roku, podczas gdy udziały Chin w tych dwóch sektorach wzrosły.

Posłuchaj
00:00

Raport Federacji Przemysłu Koreańskiego (FKI) wykazał, że w 2021 r. do pięciu największych eksporterów pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym (BEV - Battery Electric Vehicles) należały Niemcy, Belgia, Chiny, Korea Południowa oraz USA. Udziały rynkowe Korei Południowej, Belgii i USA spadły odpowiednio o 0,8 punktu procentowego, 2,1 punktu procentowego oraz o 8,5 punktu procentowego rok do roku. Udziały Chin i Niemiec wzrosły odpowiednio o 9,5 i 3,8 punktu procentowego.

Producenci samochodów w Chinach, w tym fabryka Tesli w Szanghaju, SAIC Motor i BYD Auto, odnotowali wzrost eksportu do UE o 513,9% od 2020 roku. UE jest największym na świecie importerem pojazdów elektrycznych. Udział pojazdów z Chin w rynku Unii Europejskiej wzrósł z 4,2% w 2020 r. do 15,9% w roku 2021.

W sektorze baterii litowych Korea Południowa uzyskała udział w światowym rynku na poziomie 8,8% w 2021 r., co oznacza spadek o 2 pp w stosunku rocznym, podczas gdy rynkowy udział Chin, Polski, Niemiec i Węgier wzrósł odpowiednio o 2,9 pp, 1,8 pp, 1,2 pp i 0,3 pp.

Łączny udział chińskich producentów akumulatorów w rynku światowym, takich jak CATL, BYD i CALB, wzrósł z 38,4% w 2020 r. do 48,7% w roku 2021. Udział koreańskich producentów akumulatorów – głównie Samsunga SDI, LG Energy Solution i SK On – spadł z 34,7 do 30,4%. Według raportu FKI udział japońskich producentów baterii, w tym Panasonica, spadł z 18,4 do 12,2%.

Widząc silne wsparcie rządu chińskiego dla lokalnej produkcji akumulatorów, FKI wezwał administrację prezydenta Korei, Yoon Suk-yeola, do cementowania współpracy koreańsko-amerykańskiej w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych i akumulatorów, rozbudowy powiązanej infrastruktury oraz zwiększenia wsparcia politycznego dla inwestycji na chińskim i indonezyjskim rynku EV.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Czy koszty chipów EV przewyższą koszty baterii?
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Stany Zjednoczone ograniczają sprzedaż GPU do Chin - ucierpi Nvidia i AMD
W 2022 roku światowe dostawy samochodów elektrycznych osiągną 6 mln sztuk
USA vs Chiny - jeśli nie możesz ich pokonać, wprowadź embargo!
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów