Niemcy inwestują w OLED

Rząd Niemiec zamierza wydać w ciągu najbliższych pięciu lat około 100 mln euro z kasy państwowej na rozwój technologii OLED (Organic Light Emitting Diodes). Anette Schavan, minister odpowiedzialna w niemieckim rządzie za badania, ocenia, że w omawianym okresie tamtejsze firmy z sektora elektronicznego przeznaczą na ten sam cel dalsze 500 mln euro. W pierwszej fazie programu fundusze mają być rozdzielone pomiędzy pięć grup badawczych – w sumie 33 firmy, uniwersytety i instytuty badawcze. Wśród uczestników programu są BASF, Merck KGaA, Optrex Europe, Osram Opto Semiconductors, Samsung oraz Philips Germany. O ile najbliższe prace badawcze mają być skupione głównie wokół wyświetlaczy OLED i organicznych ogniw fotowoltaicznych, docelowym obszarem rozwoju mają być aplikacje oświetleniowe z OLED. Jednocześnie w Niemczech spodziewany jest w ciągu najbliższych lat duży wzrost zainteresowania technologią oświetleniową OLED. Informacje o rządowych planach finansowania rozwoju OLED zostały podane podczas otwarcia centrum badawczo-rozwojowego Joint Innovation Lab firmy BASF, na które zaproszona została m.in. Anette Schavan. Centrum znajduje się w niemieckim Ludwigshafen i mają być w nim prowadzone prace nad elektroniką organiczną.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów