Warystory o małej różnicy między napięciem pracy i napięciem szczytowym
Nowe warystory samochodowe serii VLAS wyróżniają się małą różnicą między napięciem pracy i napięciem szczytowym (clamping voltage). Są warystorami z kwalifikacją AEC-Q200, realizującymi dwukierunkowe zabezpieczenie przepięciowe w zastosowaniach motoryzacyjnych oraz równocześnie zapewniające filtrowanie zaburzeń EMI w szerokim paśmie, co pozwala na zastąpienie dwóch oddzielnych, znacznie większych komponentów: transila i kondensatora EMC.
Warystory VLAS, wykonane na podłożu ZnO, charakteryzują się charakterystyką prądowo-napięciową zbliżoną do charakterystyki diod Zenera połączonych w układzie back-to-back, natomiast umożliwiają przewodzenie większych prądów i pochłanianie większych impulsów energetycznych. Wykazują przy tym małą różnicę między napięciem pracy i napięciem szczytowym, osiąganą wcześniej tylko w transilach. Daje to możliwość zastosowań w najbardziej wrażliwych aplikacjach samochodowych i przemysłowych, wymagających precyzyjniejszej kontroli napięcia szczytowego oraz optymalizacji dostępnej przestrzeni.
Warystory VLAS zapewniają krótki czas odpowiedzi na wyładowania ESD (<1 ns), mały prąd upływu oraz odporność na wyładowania wielokrotne. Ponadto, nie wykazują pogorszenia parametrów w całym zakresie dopuszczalnych temperatur pracy od -55 do +125°C. Są produkowane w czterech rozmiarach obudów chipowych (0603, 0805, 1206, 1210) na napięcie pracy 16 VDC i napięcie szczytowe typ. 30 VDC (maks. 35 VDC) w wersjach o energii rozpraszanej od 0,1 do 1,6 J. Zakres ich pojemności wynosi od 400 do 5000 pF, a zakres prądów szczytowych od 50 do 500 A.