Czujnik Halla o małym dryfcie i bardzo dobrej liniowości do samochodowych aplikacji safety critical
MLX91377 to czujnik Halla o małym dryfcie i bardzo dobrej liniowości, zaprojektowany do pomiaru momentu obrotowego w podsystemach samochodowych o krytycznym znaczeniu, np. układzie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS). Zapewnia on stabilną pracę w szerokim zakresie temperatury otoczenia od -40 do +160°C.
MLX91377 spełnia wymogi normy bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262 oraz uzyskał kwalifikację AEC Q-100 Grade 0. Zawiera dwie w pełni niezależne, redundantne struktury w obudowie TSSOP-16, niezbędne w przypadku podsystemów safety critical, jak wspomniany układ wspomagania kierownicy czy też układ hamulcowy. Spełnia wymogi poziomu nienaruszalności bezpieczeństwa ASIL-C w trybie cyfrowym (SENT lub SPC) oraz ASIL-B w trybie analogowym. Automatycznie wykrywa wewnętrzne błędy i przechodzi w stan bezpieczny, aby zapobiec nieprzewidywalnemu zachowaniu pojazdu. Poza elektroniką samochodową, układ może też znaleźć zastosowanie w przemysłowych czujnikach przemieszczenia, poziomu i kąta.
Programowalny zakres pomiarowy i kalibracja wielopunktowa zwiększają elastyczność zastosowań MLX91377, a różne protokoły wyjściowe (sygnał analogowy, PWM, SENT, SPC) umożliwiają stosowanie jednego układu scalonego w wielu aplikacjach, co ogranicza koszty. Protokół Short PWM Code (SPC) pozwala na wykonywanie pomiarów i wysyłanie ich wyników po wykryciu impulsu wyzwalającego. W ten sposób można zsynchronizować pracę do czterech czujników MLX91377 przy częstotliwości taktowania do 2 kHz, umożliwiając prowadzenie jednoczesnych pomiarów magnetycznych z deterministycznym opóźnieniem. Ponadto, małe szumy i duża częstotliwość odświeżania zapewniają dużą szybkość pracy pętli sterującej i krótki czas odpowiedzi.
Każdy egzemplarz MLX91377 jest oznaczony 48-bitowym unikalnym numerem identyfikacyjnym.