3-fazowy sterownik obciążeń indukcyjnych dużej mocy do elektroniki samochodowej
AMT49105 to sterownik obciążeń indukcyjnych dużej mocy (>1 kW), takich jak np. silniki BLDC, współpracujący z zewnętrznymi tranzystorami n-MOS połączonymi w układzie mostka 3-fazowego. Został zaprojektowany do zastosowań w elektronice samochodowej. Zawiera wyjścia sterujące bramkami tranzystorów, wyjście zasilania mikrokontrolera i zestaw funkcji peryferyjnych.
Nadaje się do zastosowań w systemach z mikrokontrolerem wytwarzającym sygnały sterowania silnikiem, komunikującym się ze sterownikiem ECU oraz obsługującym funkcje obsługi błędów i sygnalizacji statusu. Interfejs fizyczny, kompatybilny ze standardami ISO17987 (LIN 2.X) i SAE J2602 znajduje zastosowanie w systemach korzystających z szyny LIN.
Może też funkcjonować jako interfejs PWM. Wbudowany regulator napięcia z przełączanymi pojemnościami zapewnia napięcie sterowania bramek tranzystorów MOSFET już przy napięciu akumulatora od 7 V (oraz od 5,5 V z ograniczoną wydajnością prądową). AMT49105 zawiera wzmacniacz o programowalnym wzmocnieniu i offsecie, przeznaczony do pomiaru natężenia prądu obciążenia przy wykorzystaniu bocznika rezystorowego low-side.
Zintegrowane obwody diagnostyczne wykrywają zbyt niskie napięcie wejściowe i przegrzanie oraz zapewniają ochronę zewnętrznych tranzystorów MOSFET w przypadku zwarcia. AMT49105 jest zamykany w obudowie QFN-48.
Poza elektroniką samochodową może też znaleźć zastosowanie m.in. w układach sterowania przemysłowych pomp i wentylatorów pracujących z napięciem zasilania od 5,5 do 50 V. Spełnia wymogi norm bezpieczeństwa ISO-26262 i ASIL-B. Ceny hurtowe układu zaczynają się od 3,23 USD przy zamówieniach 1000 sztuk.